Saa er det tid lige at spoerge DR.. R om hjaelp og indsigt igen.,
Jeg skifte i december til et nyt sted o fulgte min davaerende team leade. det gave godt paa kiste bunden og samtidigt laver jeg stort set ingenting. jeg mener virkeligt ingenting.
det er ikke unaturlig for mig maaske kun at lave 1-2 timers arbejde om dagen og resten af tiden da gloer jeg internet eller sover ( naar det er arbejde fra hjemmet).
Jeg bragte det op til min chef og han var ligeglad og tilfreds med hvad jeg lavede.
nu har min gamle afdeligns fra mid tiliger arbejde saa ogssa skiftet til at nyt firma og kontaktede mig for at at soege en stilling i hans nye arbejdsted. der ligger en mulighed for ca 60-120k DKR mere om aaret.
Jeg har det dog lidt skidt i hovedet at skifte stilling saa hurtigt da jeg kun har varet mit nuvaerende sted siden december og jeg ved min nuvaerende team leder gjorde et stor arbejde ud af at faa min loen godkendt. saa jeg braender nok en bro her hvis jeg skifter allerede after 4 maaneder
Hvad ville i goere?
Du skal følge din mavefornemmelse og hvad DU ønsker.
Jeg ville tage en snak med din nuværende chef for at høre om han kan matche det økonomiske du står til at tjene på dit nye job kan han ikke det vil han sikkert også forstå hvorfor du skifter.
Kan han matche lønnen kan du acceptere det i stilhed eller spille bolden tilbage til din anden tidligere chef.
(sagde manden der ikke har arbejdet i snart 5 år - måske min tilgang er lort ;P )
Extra info"
PT er penge ikke et problem.
Selv med konen arbejdsloes har vi nok indkomst til at ligge lidt til siden hver maaned udne at vi skal taenke over at spare ind.
dette inkluder at jeg ligger ca20% af min indkomst ind til min pension samt ligger ca 18k dkr til siden i syge opsparing om aaret og saa lidt til siden til vores almindelig opsparing hvert maaned.
Du kan også arbejde på at have en mulighed for skifte i fremtiden, ved at sige nej tak tilbuddet med den begrundelse at du skiftede for så kort tid siden og gerne vil se tiden an lidt er hvor du er nu men at du stadig er interesseret i at skifte i fremtiden, og så snakke med det nye en gang i mellem.
Hvis du har gjort op med dig selv, at du gerne vil have det andet job til en højere løn, så synes jeg det rigtige er at spille med åbne kort og sige til din ven og team lead, at du altså har fået et andet tilbud til så meget mere løn, som du ikke kan sige nej til, fordi det vil være dumt ift. din privatøkonomi og hvad du kan tilbyde din familie med alle de ekstra penge.
Så kan han vælge om han vil matche tilbuddet eller sige noget ala "ja det kan jeg godt se - god vind".
Pak det pænt og høfligt ind med alt det sædvanlige: "Men jeg har været utrolig glad for at være her", "Vi har brug for pengene til et større hus", "Vi har tænkt på at flere børn" osv.
Hint at du rigtig gerne vil arbejde for dem igen i fremtiden, hvis det bliver aktuelt - altså hold en invitation åben til at matche din forventede løn hvis de skifter mening. Det kan også være godt, hvis dit nye arbejde viser sig ikke at leve op til dine forventninger, og du bliver nød til at kravle lidt tilbage.
Jeg ville selv have det dårligt med ikke at lave noget. Jeg har sagt flere jobs op fordi jeg ikke havde noget at lave og det var røv kedeligt :-D
Som du selv er jeg inde på, så bør de 60-120k om året måske ikke være for vigtige. Når du i forvejen har en høj løn, så er det 5-10k om måneden ikke det vilde. Slet ikke når topskattefar har været på besøg.?
Måske trivedes du rigtig godt under din gamle chef? Eller måske er du ikke faldet til som håbet det nye sted? Det må være de parametre der er udslagsgivende - og alt efter hvordan vægtstangen landet, så er det helt fair at skifte tilbage. Så længe du er ærlig omkring det??
#8 det lyder helt absurd at lave ikke en skid og så trække en stor løn. Uden at kende konteksten, så lugter det altså langt væk af dårlig ledelse ... Men der kan selvfølgelig være forhold som jeg ikke kender / kan gennemskue...
Få udbetalt løn via regninger i stedet til din konsulentvirksomhed, smid pengene videre op i dit holdning, og leg så videre med dem derfra. Alle de penge du bruger privat bliver du selvfølgelig beskattet af, men det styrer man jo selv.
Rigtig meget kan trækkes over ens virksomheder, og det betaler man jo ikke noget skat af...
Topskat er noget de lavtlønnede betaler :-D
#8 velkommen til den virkelige verden, hvor der er folk som er yderst godt stillet, enten fordi de har gjort sig fortjent til det, eller de er foedt indtil det.
jeg ville blive i mit nuværende job, hvis det er så let som du beskriver.
et godt u-stressende arbejde er klart bedre end lidt mere i løn, med mere stress/knokleri
MED MINDRE man absolut mangler den ekstra indkomst.
Jeg mindes at have hørt at det folk fortryder oftest på derse dødsleje er ... at have brugt for meget tid på arbejde.
Personligt sætter jeg mig sådan jeg kan klare mig med 1 indkomst (min eller min kærestes) og så er alt som den anden tjener noget vi kan lægge til side. men det kræver jo så også vi bor udenfor de større byer osv. så det kommer jo meget an på hvad man ønsker i livet
Personligt ønsker jeg mig en stressfri hverdag. Det har jeg da heldigvis også lige pt. som studerende (især nu når jeg ikk skal til eksamen :D)
Du skal også se på hvor sikkert det er ? Der hvor du er nu er de godt dækket ind ? og hvad med det nye sted ?
Penge, for mig er ikke så vigtigt, som frihed, og hvad jeg arbejder med. Men jeg kan godt lide at den virksomhed jeg arbejder i har godt styr på tingene, og at det går fremad. Det, og gode kollager, betyder noget for mig.
Dette svar blev ændret 5 år siden af NightBreaker.
#11 er nu eller ret sikker på at du bliver virksomheds beskatter, om end mindre end privat. Ellers må du lige komme med tricket til hvordan det virker.
[postquote quote=12950]
Nu er jeg ikke revisor, men her er nogle af tingene som jeg har forstået det.
- Du betaler kun virksomhedsskat af dit overskud i virksomheden.
- Virksomhedsskat betales som før fortalt af overskuddet, så når du betaler diverse udgifter via virksomheden sker det altså før skat og ikke efter som det gør privat.
- Udgifter kan f.eks. være internetforbindelse, telefoner, computere, alt til kontoret, leje af kontor til dig + udgifter, indkøb af bil fra Tyskland + lease til dig selv + nedskrivning og tilbagesalg via bilhandler til dig selv.
- Virksomhedsskat kan trækkes fra skat til f.eks. løn mener jeg.
I stedet for at have pengene stående, så kan du evt. investere dem videre i andre virksomheder. Udover det hvis du laver sunde investeringer, så kan du tjene endnu flere penge på det :-)
Der er mennesker der ikke laver andet end at rådgive på det område her :-)
Og gud forbyde hvis du kanaliserer dine penge ud i en udenlandsk virksomhed :-D
Topskat er en løgn solgt til pøblen så de ikke gør oprør :-D
#16 Ok, tak for at uddybe hvad du mente. Jeg havde fået fornemmelsen af at du mente at hvis bare pengene kom over i en virksomhed så skulle der ikke betales skat af dem.
#0 Du har alle dage på DR virket som en person der trives bedst når der er massere at lave. Så du kan vælge enten at få massere at lave ved enten at skifte arbejde og håbe på det bliver bedre. Eller blive i det nuværende og give det en chance og forhåbentlig få arbejdet mere ind under dig, så der kommer flere opgaver. Mens du så venter på det sker, så sæt dig en plan for at få taget de certificeringer du har snakket om at ville gøre færdig. Så du ikke spilder tiden med at sove dagene væk så du er frisk til FF om aftenen.
[quote quote=12975]Der er mennesker der ikke laver andet end at rådgive på det område her[/quote]
Og hvis bare du bruger pengene i virksomheden, så skal der netop ikke betales skat af dem ;-)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Vi bruger cookies til login og dine indstillinger.
Læs mere i vores privatlivspolitik.