Putins Invasion:
Med al respekt for diverse YouTubers, hælder jeg dog stadigt mere til adskillige forsvars/militære analytikeres vurdering at Putins invasion netop ikke forløber som forventet af forskellige årsager.
Putin kigger mod øst/Handelsmarked
Det tror jeg helt sikkert du har ret i - Allerede nu er Ruslands handel med østen (over 50%), større end som med vesten.
Også derfor jeg ikke tror at Putin har respekt for sanktioner (Putin er forberedet på vestens scenarier ift. sanktioner). Så de vil klart forstærke mod øst, er jo ligesom også den givet option de har når vest lukker i.
Geografisk "buffer" for Putin
Total udslettelse og udvidelse af Ruslands landområder, ser jeg som 2 forskellige ting
Putin (mini hitler), savner det tidligere Sojvetunionens storhedsstid, dette både geografisk og politisk på verdensplan.
Det land han kan få tilbage til Rusland, det tror jeg Putin gerne ville have (Ligesom Krim vægter han hele tiden muligheden for at "rage noget til sig" versus Vesten's modspil, og indtil videre har han "handlet land" for sanktioner)
Putins konkrete udmeldinger (inkl. Putins propaganda i Rusland ala Hitler) ift. at han mener NATO truer Rusland, og at vesten er rykket tættere på hans grænser (vesten står i hans baghave), understøtter også det at udvide bufferen med konkret land - konkret land vil netop skabe den afstand, som han er utilfreds er blevet indskrænket.