Det kan være vi skal søge medlemsskab igen. Med dobbelt medlemskab må vi jo være dobbelt så sikre, selvom det bliver træls at skulle betale dobbelt Brexit VAT.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Dette svar blev ændret 4 år siden af Emilsa.
Deres invasion glider ikke ligefrem som forventet – så der vil også skulle tages en hel del lessons learned fra Ukraine.Vores amerikanske veteran dude her mener det går ret tæt på ligefrem som forventet, men ikke helt - ifht deres doktriner. Jeg har lige downloadet den analyse af russisk militær doktrin an referer til - måske læser jeg den i weekenden. Jeg synes at have samlet flere kommentarer op de seneste par dage, om at vesten fejlvurderer russernes situation. https://youtu.be/K5BAZ2bBUzM Sådan på det helt overordnende plan strategiske, så har jeg lidt en fornemmelse der siger mig at det som det russiske regime har gang i, er at delinke Rusland og dets indflydelsessfære fra den vestlige verdens økonomi (der i høj grad graviterer omkring financielle institutioner USA kontrollerer) og orientere sig mere mod øst. De vil fokusere på bilaterale handelsaftaler frem for det "frie marked". Det ser ud til at Kina ihvertfald godt vidste lang tid på forhånd at Rusland ville angribe. Rusland ville forholdsvist nemt kunne bilateralt samhandle med; Kina, Nord Korea, Indien, Pakistan, Serbien, Iran, Syrien, Cuba, Venezuela, Hviderusland, Brazilien (ser det ud til), og en længere række Afrikanske stater som Rusland har opbygget gode relationer til, ved at hjælpe dem med deres "skikkerheds udfordringer".
Ruslands grænse/buffer mod vest flyttes både med Ukraine og eks. Moldova – så ud fra et militært synspunkt også godt for Putin.Jeg tror ikke bufferen betyder så meget som den bliver gjort til - den gensidige trussel om total udslettelse er rimelig meget buffer i sig selv. Jeg tror befolkningen er et mål i sig selv, regimet vil gerne have en større befolkning at råde over, så de snupper sgu lige dem de allerede anser som en slags russere. De forlader den vestlige verdens økonomi, smækker med dørene og kidnapper ukrainerne på vej ud.
Folket kan se friheden på den anden side af muren.Kan de nødvendigvis det, prøv at se på Kina.... Der skal bare være et flertal der er /care ifht. friheden og en stor dosis nationalisme er en god medicin mod at folk tænker "græsset er grønnere på den anden side" Dit argument afhænger også meget af at vesten ikke tager en autokratisk drejning. Europa går måske ikke så meget, men der er et rimelig stærkt pull over i USA in en autoritær populistisk retning. Alene den militarisering vi kommer til at gennemgå nu, kan vise sig at være rimelig giftig for demokratierne.
Vi bruger cookies til login og dine indstillinger. Læs mere i vores privatlivspolitik.