Min analyse:
Vesten har mest at tabe ved at gå fuldblods ind i konflikten. Derfor bliver det mest til boget i medierne og nogle ssntuoner. Det ved Putin. Derfor tager han Ukraine bid for bid.
Ukraine 2022+ ?
Mht. NATO. Der er efterhånden en del medlemmer, der ikke så'en lige er tæt på den nordlige del af Atlanterhavet.
EU-Forsvar(angreb) AHAHAHAHAHAHA :-D ..2% af' til dét også? Good Luck!
https://www.tv2bornholm.dk/artikel/f-16-fly-paa-bornholm
2 stk F-16 til Bornholm Hmm, 20mm har jeg(og andre fodtudser) ikke brugt meget af = der er sikkert rigeligt forældet* AMMO i O ;-)
*https://www.bt.dk/politik/foraeldede-danske-missiler-eller-andre-vaaben-sendes-ikke-til-ukraine
Ti-hi. Jeg har SJOVT nok prøvet/mødt en del forældet HW, der egentlige gjorde det ganske ok/godkendt...(Bevares! Det var i 00'erne)
Dette svar blev ændret 4 år siden af StultusX2.
Hele situationen kan vel også være spil for galleriet, måske Putins måde at få ophævet de mange restriktioner der er i mod Rusland og en masse oligarker, efter
Krim i 2014?
Jeg er overbevist om at EU og NATO gerne sælger Krim, for fred i Europa.
Jeg kan jo egentlig godt forstå russerne, at de ikke vil have en for dominerende vestlig magt stående i deres baghave. USA ville jo aldrig tillade det den anden vej, så hvorfor blive så oprørt nu? Ikke at Ukraine ikke har ret til selv at bestemme, for de har de, men jeg tror blot at alle parter ville have fordel af en form for "bufferzone" som ikke umiddelbart har noget tilhørsforhold.
Og hvor er jeg egentlig træt af USA skal diktere næsten alt i den vestlige verden..
Det har eddermame ikke været let at være nabo til Rusland. Se blot Tjetjenien, hvor Rusland allerede startede krig med dem i 1994. Vi behøver ikke at nævne Krim eller de russiske interventioner i lande længere væk.
Rusland har selv skræmt sine naboer i armene på NATO. At påstå andet er det samme som at lukke øjnene for Russernes agressioner de sidste 25 år.
Jeg fritager ikke USA i det her... Men russerne ligger som de har redt. De skal mødes af en omsluttende sanktionsbølge, som lammer deres økonomi, indtil de lærer at respektere andre landes suverænitet.
Hvor skal rusher bunkeren ligge? Og hvad bliver kodeordet?
Briterne udtalte tidligere, at de vil støtte Ukraine hvis de vil være medlem af NATO. Putin meldte tilbage, at ukrainsk medlemskab i NATO vil øge sandsynligheden for atomkrig i Europa, og i dag har Ukraines præsident så meddelt efter møde med den tyske kansler, at man vil søge medlemskab i NATO.
Jeg håber betonen kan nå at hærde ?
Kan vi ikke købe Stevns fortet til en billig penge? Inden der er andre der får den gode idé ;-)
Nu kan man læse igen på f.eks. DR, at USA påstår, at Rusland kan invadere i løbet af de næste par dage. For et par uger siden påstods det, at Rusland planlagde en False Flag operation.
Hvor er alt den dokumentation og beviserne for alt det her henne?
Jeg synes, jeg kan læse masser af skræmme-historier, men meget få dybdegående kig på det bevismateriale, der skulle ligge bag.
Det estimeres de har over 150.000 mand ved grænsen. Man kan se en masse sattelitfotos, men hvordan man som amatør skal sammensætte dem alle og identificere det som militær og militærudstyr ved jeg ikke.
Min indre svinehund ønsker så inderligt, at russerne prøver at invadere, hvor de derefter får smadret deres militær.
Desværre ville det kræve en masse dødsfald, men jeg er ekstremt nysgerrig på det strategiske udfald.
/svinehund
Og hvis han kan slippe afsted med at invaderer Ukraine, så går der ikke længe før, at der er andre lande der står for skud.
#34 - Hvorfor tror i han får en lærestreg hvis han gør det, det er lidt af en satsning. Altså på slagmarken. Jeg forventer at såfremt det sker, altså en invasion - så har russerne lavet den kalkyle at de kan holde til alt få alt hvad den kan trække af sanktioner fra vesten. Storebror kina ser ud til at have deres ryg.
Dette svar blev ændret 4 år siden af Emilsa.
Det er ikke helt til at finde ud af hvilken vej USA vil gå. Lige nu kører republikanerne med to modstridende narrativer. At Biden er for svag i hans modsvar overfor Ruslands aggression og at han er for aggressiv og krigselskende og at han ikke skal blande sig.
Svært at gennemskue om de vil bakke op om hjælp til Ukraine eller ej.
Dette svar blev ændret 4 år siden af Deadlights.
[postquote quote=37175]
Det er jo netop det, som vi er spændte på. Mit umiddelbare gæt er, at Vesten har langt bedre isenkram til moderne krig. Vi ved ikke, hvad russerne har udover deres kampvogne, MiG-fly, Mil Mi-helikoptere og lede Spetnaz-tropper.
Findes Tesla-soldaten virkeligheden?