Coronavirustråden version 2
[postquote quote=31570]
Nej det kunne aldrig falde mig ind.
Jeg fortæller dem jo bare, at de ikke har noget at foretage sig i debatten om naturlig selektion vs. massevaccination, hvis de nægter at forholde sig til relevante spørgsmål. Hvis man ikke tør have noget på spil, og blot vil gemme sig bag "eksperter", hvorfor så deltage?
Det er fortsat tilladt at tænke selv.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
#922 Det, du til stadighed - og af uransagelige årsager - ikke forstår, er at ingen af os er kvalificerede til at diskutere implikationerne af de spørgsmål, du stiller. Du er ikke, jeg er ikke - ingen af os i tråden her. Din "er vi enige om" retorik gør det bare endnu mere dumt.
Du har ikke demonstreret noget reelt ønske om at forstå hvorfor de eksperter, du paradoksalt nok refererer til hele tiden, anbefaler vaccinerne bredt. Det gør dig til en dilettant, som forsøger - uden held - at give sin vaccineskepsis en tynd lak af troværdighed.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Livet er for kort til at debattere med bodegafolket. Derfor gider vi ikke hoppe og springe for at forstå, hvilken rapport og tillærte fagudtryk, som du har samlet op i internettets afkroge.
Vi sætter vores lid til eksperterne og forskerne. Det gælder, når jeg skal flyves til varme lande, opereres, ja selv min buschauffør skal sku have et stort kørekort, før han kører rundt med mig.
Mayday, du kan få lov til at give en kvajebajer, hvis jeg ellers kan finde dit stamsted... ?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
[quote quote=31561]Hvor har jeg sagt han er det?[/quote]
Jamen kære #Kenkari, siden hvornår er et spørgsmål - blevet til en påstand/anklage?
Vi er da vist alle lidt oppe at køre, hvad behager?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
[quote quote=31573]#922 Det, du til stadighed – og af uransagelige årsager – ikke forstår, er at ingen af os er kvalificerede til at diskutere implikationerne af de spørgsmål, du stiller. Du er ikke, jeg er ikke – ingen af os i tråden her. Din “er vi enige om” retorik gør det bare endnu mere dumt.[/quote]
Det virker som om taktikken i debatten herinde er at få naturlig selektion til at fremstå utroligt kompliceret, så man slipper for at forklare selv simple modsigelser i massevaccinationstrategien, da man så kan pege hen mod eksperterne, og sige jeg tager fejl, i stedet for selv at sætte sig ind i emnet og blive klogere.
Jeg er sikker på du sagtens kan svare på om jorden er rund, selvom du ikke er astronom,
[quote quote=31573]Du har ikke demonstreret noget reelt ønske om at forstå hvorfor de eksperter, du paradoksalt nok refererer til hele tiden, anbefaler vaccinerne bredt. Det gør dig til en dilettant, som forsøger – uden held – at give sin vaccineskepsis en tynd lak af troværdighed.[/quote]
Jeg har læst begge rapporter, set og regnet på en masse tal fra officiel hånd, og kan bakke alle mine påstande op med kilder. Jeg har om nogen forsøgt at forstå ekspertgruppen. Tror du jeg læste deres rapport første gang med det udgangspunkt at de tog fejl? For mig er der ingen logisk forklaring på hvorfor man anbefaler massevaccinering, efter at have læst deres rapport.
Du har omvendt ikke på noget tidspunkt, bare som antydet, at jeg kunne have nogle pointer.
Disse personer udgør i øvrigt ekspertgruppen:
Torben M. Andersen, professor ved Institut for Økonomi, Aarhus Universitet (formand) Michael Svarer, professor ved Institut for Økonomi, Aarhus Universitet Astrid Iversen, professor of Virology and Immunology, University of Oxford Kåre Mølbak, professor, Statens Serum Institut og Københavns Universitet Jens Lundgren, professor ved infektionsmedicinsk klinik, Rigshospitalet, Københavns Universitet.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
#946 der er ikke nogen overordnet "taktik" (offerrolle?).
At du har læst rapporterne gør dig ikke til en ekspert, og det forhindrer dig ikke i at lave forkerte konklusioner som baseres på forsimplede antagelser (og fuldstændig mangel på relevante antagelser).
Angående din "jorden er rund" analogi, så er det jo netop på baggrund af et konsensus af eksperter at vi uden videre kan sige dette. Det er de færreste som har set det med egne øjne fra rummet.
Helt paradoksalt fremstår du som flat-earther i din egen analogi, da du går på tværs af det faglige samfund.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
#946 Du kan jo kontakte dem og spørge hvad de ved, som du ikke ved eller ikke har kunnet regne ud, og derved forsøge at blive klogere, i stedet for at gætte på, de tager fejl og at du automatisk har ret. Eller du kan vise dem dit forskningsarbejde, smittemodel og beregninger for at se, om du kan overbevise dem om, de tager fejl.
Dette svar blev ændret 4 år siden af Deadlights.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
[quote quote=31578]Jeg har læst begge rapporter, set og regnet på en masse tal[/quote]
Hmmm... Mine elever gør det samme for tiden. Derfor stoler jeg stadig mere på Brostrøm & Company.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
For mig er der ingen logisk forklaring på hvorfor man anbefaler massevaccinering, efter at have læst deres rapport.At tro at fordi du ikke kan se hvad forklaringen er efter et par hurtige søgninger på Google, så er der ikke nogen forklaring, er et skoleeksempel på Dunning-Kruger og på ikke at vide, hvad man ikke ved.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Angående din “jorden er rund” analogi, så er det jo netop på baggrund af et konsensus af eksperter at vi uden videre kan sige dette. Det er de færreste som har set det med egne øjne fra rummet.I concur!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Så blev det min tur.
Min yngste datter testede positiv i skolen i dag, også på en julefrokost fredag.
jeg tænker vi låser døren og smider nøglen væk, så kan vi komme ud når vi alle er raske.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0