USA er FUBAR.
Jeg har efterhånden mistet troen på, at det kan reddes - i hvert fald i vores levetid.
Der skal ske så markante ændringer, at jeg simpelthen ikke tror på det.
USA: Land of the fucked up, home of the brain dead
igen du ser ud til at du proever at svare til en point som jeg ikke har argumenteret imod.
bemark igen at mit originale indlaeg avr imod #63
#63 blindt naegtede at tro at mental helbred er en aarsag til problemet.
Du vaelger at opfatte mit rettelse at dette som om jeg er imod vaaben opstrammning. (igen fremvisning af ente eller metanlitet)
Igen der er ikke et hverken eller. du behover ikke argumenter for vaaben adagangs opstraming overfor mig. jeg har aldrigg argumenter imod det.
jeg argumenter imod den enten/eller mentalit der fremvises som du igen ser ud til slet ikke er kommetentere imod. I stedet er det ud som om du igen fremvise en ente/eller. "hvis SB potiner at metalt helbred og utallige andre ting er i vejen saa maa det vaere fordi han are imod vaaben adgagns opstramning" Det er jeg slet ikke tilfaeldet.
saa igen det foerste indaleg du lavede til mig. straks satte du de to ting imod hinande som om det er enten eller.
og hvis du tror at vaaben adagns opstraming er noget der er "nemmer" eller "hurtiger" end at rette de anre problemmer saa har du helt misforstaeet hvordan USA virker. hvilket er mit andet punkt.
Du kan ikke side og tror at tingene sker efter danske forhold.. men igen springer du over det punkt og gaar til enten/eller mentaliten.
Igen her opdigter du helt selv hvad #77 har pointeret
paa intet tidspunkt siger han det ikke skal strammes op. men du vaelger igen at se en problem stilling fremvist for "loesning" som om man er imod den.
"Det er bare ikke rigtig et argument for ikke at gøre det." der er ingen der har bragt et argument op for ikke at gore det. Det er noget du helt har digtet hos dig selv. skabt af din enten/eller mentalitet
Du argumentere imod luftkasteller du selv har bygget
Helt enig det er ikek ngoet maaske omkring det. det ske helt tydleig is salgstal som efter uvalde hvor gun nuts blvier bange for at der bliver lukket for vaaben adngag saa de hamstre. det er stor boost i selv af vaaben after uvalde episoden.
naar man se hvordan dis samem gunt nuts laver jule kort med hele familien som alle holder skyde vaaben eller lagt ud paa jorden (fordi de ike khar nok haender til at holde dem alle) saa viser de jo en grad af vaaben som allerede er i omloeb og dermed adgang til i et eller andet omfang.
selvfolgelig bliver adgang svaere men derr er stadigvake rig mulighed at skaffe vaaben paa de sorte markede i en grad store end i DK og derved har effekten fra an vaaben adgangs opstramning langt mindre effekt end en dansker typisk gaar og tror.
Hvis der kommer ordenligt opstramninger til dvs naeste komplet nedlukning for civile to at have adgang til skyde vaaben. saa boer det kombineres med et gun buyback program. hvor man kan indlevere sine vaaben of faa penge for det og derved flytte dem ud af det sorte markede.
men selv med skyde vaaben yd saa er vi ikke taet paa en fuld loesning (hvis maalet er ca samme standard som i EU)
For a bygget lidt videre paa hoved debatten.
Jeg er ikke helt klar over om jeg har skrveet det foer men lige nu og her ( i dette aar) er der nogle stater som er ved at faa nogle anti trans regler ind i skole sport det gaa umiddelbart mindst ned til boern i 10 aars alderen og maaske laenger ned.
Det betyder at en person/foraeldre kan stille spoegsmaal tegne ved en modspillende skoles studenter om de nu har det rigtige koen. der er ingen konsekvens for at bruge denne "ret" hverken mht til om man har ret eller hvor tit man bruger den.
Et barn der der blev speogrsmaaltegns (typisk piger pga genetikken her) skal saa til laegeundersogelese og have undersogt baade indre og ydre genetalier..
I baade ohio og florida er der godt igang med bog braenderier og banning. og i flere starter er der kommet regler om at undvisnings materiale ikke maa stoede religions vaerdier (ikke blot kristne) eller ogsaa kan laerene bliver stillet med boede paaa ca 10.000 dollars personligt.
Heldigvis betyder det er den satanske kirke herover er begynd at gaa imod kristiendomes indoktrinering paa skoler da det jo "naturligvi" stoeder den satanske kirke, og haabet er at det kan faa disse love vaek igen
MEn hele situationen er ikke lige frem noget der motiver underbetale laere til at blive paa deres job, saa undervisning kvalitene vil naturligvis falde.
Faldende undervisning ressourcer vil medfoere flere problemboern og problem voksne og stigning i skud episode risiko.
Stigning af politiet paa skolerne giver ogsaa en hel del andre problemer som ogsaa er med til at foregoe skyd episode risikoen paa langt sigt. man skal huske paa at politiet herovre i USA ikke er paa samme uddanelse niveauet som i DK. mange er storset bare white supremexist og gamle skole bullies der har faet et job hvor da kan foele sig store.
der er skoelelever der er blvet anhold og faat spraengstoff anklager paa deres straffeattest fordi de fik en propr paa en flakse til at springe af flaske i et fysik experiment.
Unge teenager der har faat hovedet smadred ned i jorden fordi de har kaste med en gulleroed.
Politiet herover er IKKE traeening til service eller nedskalering. det er storset predatirisk traening saa griber lynhurtigt til magt og overmagt isaer hvis deres stolthed lider skade.
igen at den slags loesning med til at begraense en barns/ung person muligheder i et landet som er allerede temmelig begraenset. saa igen vil risikoen for at tage den pistole nar man er traaet af livet og tage nogle andre med sig stoerre
Det er ogsaa med til at skabe had til poliet og dermed mindre respek for lovgining saa igen er hele fremtiden for boern blevet skaaret ned forid der kun taenkes I sort/hvide baaner og konsekvens loesninger\
Link til mere forstaeelse
https://www.youtube.com/watch?v=KgwqQGvYt0g
Det er derfor jeg proever at slaa ned paa den sort/hvide enten/eller konsekvens loesning tankegang. fordi tit er ofte har person der foreslog dem slet ingen indsigt i hvad den fulde omkostning i forhold til problemstillingen.
igen fra den komiske entertaintmenside men viser ogsaa lidt om hvor nemt det er er faa adgang til et vaaben
https://www.youtube.com/watch?v=DHuA0BEsUzI
Dette svar blev ændret 4 år siden af SvenBent.
Han har været og bliver måske præsident igen:
https://edition.cnn.com/2022/06/14/politics/donald-trump-statement-january-6-committee/index.html
Skræmmende så meget vrøvl han kan lukke ud og endnu mere skræmmende at hans vælgere tror på det.
De er Jordens mest teknologisk avancerede stenalderfolk.
[postquote quote=42997]
Så du mener simpelthen, at det er arv/evolution og ikke kultur?
..ser mig selv som værende en forholdsvis sofistikeret primat(på trods af min Phenom 1100T!?) ;-D
Det her det er så tosset at det gør helt ondt i mellemgulvet
https://nypost.com/2022/06/15/louisiana-rape-victim-crystal-abelseth-ordered-to-pay-child-support-to-rapist-john-barnes/
Så røg Roe v Wade. https://apnews.com/article/abortion-supreme-court-decision-854f60302f21c2c35129e58cf8d8a7b0
Næste skridt, homosex, homovielser og prævention, hvis det står til Justice Clarence Thomas.
#94 - Nu er jeg biased, fordi jeg har boet i et afrikansk land - men hvis jeg skulle vælge mellem afrika og usa, så tror jeg at jeg ville tage 2/3 af de afrikanske lande frem for USA, ikke fordi vilkårne er bedre - men fordi folk ikke er halvt så fucked up og i det mindste er der en følelse af fremskridt og udvikling, hvor USA er accelererende regression på alle sociale, kulturelle og politiske områder. Det er et U-land med en Gucci-taske
https://apnews.com/article/supreme-court-epa-ruling-2e893673819a1b6c6aa272a5e814f0b0
Så er de igang igen, med at sikre en ulidelig fremtid for de kommende generationer
Lige en lille nyhed op til 4 july
Det ser ud til at stolheden over USA er faldet til laveste siden over 20 aar
https://www.newsmax.com/us/gallup-americans-pride-civil-unrest/2020/06/15/id/972164/
Artiklen er lidt gammel men jeg kunne ikke genfinde den nyeste hvor Extrmme pride" er faldet til 38%
Der er en grund til at pride er en doedsynd. USA fremviser U den grad hvorfor