Elon bød 50% over Twitters daværende værdi. Siden Twitter accepterede Elons tilbud, er aktiemarkedet faldet generelt med 40-50%. Den nuværende pris anses i forvejen som en ret pevret pris for Twitter, og derfor mener de fleste analytiker at det ville være til Elon's fordel at genforhandle tilbudet. Men I stedet for at Elon kommer ud og siger "markedet er faldet, jeg vil derfor have rabat", kan det destabilisere og trække forhandlingerne ud i langdrag. Så vil jeg ikke være overrasket hvis han i stedet er begyndt at lede efter egentlige argumenter hvorfor Twitter skal give ham rabat på Twitter købet. Hvis Twitter har givet investorene og Elon misvisende tal for hvor mange kontoer er robotter, så ser det ikke godt ud for Twitters Board of Directors, de vil derfor være mere tilbøjelig til at give rabat for at komme helskinnet ud af forhandlingerne.
Board of directors primære opgave er at varetage investorenes interesse, Elon's købs foreslag er et meget generiøs tilbud, hvis der findes beviser på at Board of directors har klokket i forhandlingerne der giver mulighed for at Elon trækker sig, så kan jeg godt garantere dig for at Twitter's board of directors vil komme til at stå med sagssmål op til begge øre fra Twitter investore.
Derudover bare det i sig selv at hvis forhandlingerne falder fra hinanden vil Twitter aktien falde med 50%+.
Elon har den lange ende af pinden i denne forhandling.
Det er regler for sådanne køb. Så det vil koste ham dyrt, hvis han trækker sig…
Parten som trækker sig, skal betale 1 millard dollars. Men mon ikke at kontrakten også indeholder en exception, der går ud på at man også kan annullere forhandlingerne uden bøde, hvis man kan bevise af modparter har har handlet i ond tro ved at give urigtige oplysninger.