Folketingsvalg 2022

10/10/2022 kl. 17:30 #81
#79 Ja, det er usmagelig måde at føre politik på og det er ynkeligt af værterne, af de lader hende slippe afsted med det. #78 Der er vist ikke nogen der bliver udeladt af den demokratiske proces bare fordi, at valgplakater forbydes. De er stadig velkommen til at annoncerer alle muligt andre steder.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/10/2022 kl. 17:33 #82
#78 Valgplakater er typisk et fjæs, et navn og et partilogo. Og måske et slogan bestående af ren varm luft. Hvordan fremmer det den demokratiske proces? Hvis man træffer en beslutning ud fra en valgplakat, så bør man næsten miste sin stemmeret...
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
10/10/2022 kl. 17:40 #83
[quote quote=47699]Hvis man træffer en beslutning ud fra en valgplakat, så bør man næsten miste sin stemmeret…[/quote] Word!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/10/2022 kl. 17:42 #84
Valgplakater: Der var faktisk en undersøgelse. Det må have været sidste gang eller forrige gange, at valgplakater faktisk flytter stemmer. Ikke voldsomt, men lidt har også ret. Jeg synes det er endnu klammere hvor meget S har brugt på rekvalmer på diverse sociale medier. Dét er klamt
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
10/10/2022 kl. 17:49 #85
#83 det kan godt være at de flytter stemmer, men det er baseret på alt andet end politik. Jeg er desuden enig i, at politisk reklame via sociale medier burde forbydes, ligesom det er på tv.

Dette svar blev ændret 3 år siden af -dut-.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/10/2022 kl. 17:51 #86
[postquote quote=47707] Det spurgte undersøgelsen ikke om. Det var vist meget kort. Jow jow, der kan hænge nogle kanaljer, og der er en gang i mellem nogle der laver sjov med det hele. Jeg er med på vognen, at det skal afskaffes, det er ikke det. Jeg har bare svært ved at se et alternativ, hvor hele befolkningen rent faktisk kan sætte ansigter på dem de stemmer på. Dét er for mange vigtigt, især hvis de ikke bruger sociale medier
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
10/10/2022 kl. 17:54 #87
#85 så må de gå ned på det lokale bibliotek og låne en pc :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/10/2022 kl. 19:12 #88
[quote quote=47709]Jeg har bare svært ved at se et alternativ, hvor hele befolkningen rent faktisk kan sætte ansigter på dem de stemmer på.[/quote] Så egentlig siger du, at valgplakater er diskriminerende over for blinde mennesker. Endnu en grund til, at de skal afskaffes! Og at et kønt ansigt kan trække stemmer; hvor meget demokratisk proces er der over det?? Jeg mangler stadig et godt argument for, at ALT skal forpestes med valgplakater de næste 3-4 uger...
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
10/10/2022 kl. 19:23 #89
"Bilister i byerne har øget risiko for at køre galt, når der er valgkamp. Det viser en ny undersøgelse foretaget af studerende fra Danmarks Tekniske Universitet (DTU). De studerende har fået vejledning fra Anders Stockmarr, der er lektor på Institut for Statistik og Dataanalyse. – I den periode, hvor valgplakaten er oppe at hænge, har vi estimeret, at der er cirka et halvt uheld ekstra per dag, i forhold til hvad der ellers ville være, siger Anders Stockmarr."
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/10/2022 kl. 19:24 #90
https://www.berlingske.dk/politik/kun-faa-personer-i-mette-frederiksens-inderkreds-kendte-til-planen-nu ?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/10/2022 kl. 20:44 #91
#89 Paywall.?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/10/2022 kl. 22:33 #92
Jeg tror folk ikke kan lide Mette, fordi hun er en type som bliver "hård" hvis hun er presset/bliver stresset. Dette er vi ikke så glade for at se hos kvindelige politikere, de skal helst være mere til den "bløde" og "medgørlige" side, og lade gutterne om at være "macho"! ;-) Mht. mink sagen, så husker jeg godt perioden op til beslutningen om at slå dem ned blev taget....der var jo total panik, både fordi smitten spredte sig ukontrolleret, samt fordi der jo var gang i smitte i nabolandende i EU. Det var ingen af vores såkaldte "ekspert myndigheder", som kunne sige noget sikkert om hvad det ville ende med, men advarede samtidig om potentielle fatale menneskelige konsekvenser. Jeg føler mig derfor overbevist om, at de samme mennesker som bebreder Mette for den hurtige beslutning om at lukke minavl ned(minus avlerne...de er unskyldt for at have følelser i klemme), også ville have været de samme mennesker som bebrejdede Mette for at have handlet for langsomt, skulle epidemien have udviklet sig i en mere dødelig retning end den(heldigvis) ikke gjorde?? I min verden, gjorde Mette det rigtige i situation som den så ud på daværende tidspunkt! Bagklogskab er ikke særlig seriøst, i dette eksempel! Om man ellers kan lide Mette(eller hvilken som helst anden politiker), er jo så nok lidt en smagssag. De gange jeg har set Mette debatere, har hun virket meget skarp mht. ikke at lade sig manipulere af journalister eller politisk modstander eller komme med dumme udtalelser(om end den der "lev med det" udtalelse, måske var i overkanten....hvilket hun også har indrømmet senere, så vidt jeg har læst). Pape virker lidt for "ustabil". Han arbejder vidst bedst med "medvind" og det er nok ikke realistisk at forvente at han ikke møder politisk modstand. Så ham tør jeg ikke stemme på pga. dette. Elleman, virker også lidt ustabil....han skifter mening lidt for ofte. Og selvom jeg beundrer hans til tider meget ærlige udtalelser, bla. om sine egne evner som politisk leder.....så er det samtidig også med til, at han ikke virker helt så sikker/stabil som politiker såsom Mette....af de 3. /my 2 cents Ps: Jeg har iøvrigt pt. for meget om ørene til at orke at følge med i selve valgkampen, samt heller ikke fulgt særlig meget med i hvad der har været at diverse udtalelser fra politikerne den seneste tid(udover noget med Pape vidst havde sagt noget dumt/ufølsomt om Grønland). So, take that as you will! ;-)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
10/10/2022 kl. 22:52 #93
[quote quote=47731]“hård”[/quote] Øh, ALLE har det åbenbart skidt med dét - nu om stunder. Og vudden' HÅRD? .."Alle dødsfald er en tragedie"... sagde hun da os'? Eller gælder det kuns omkring diverse vira..? Jeg siger: LEV(eller dø) med det hele! ..vent, er det for hårdt - jamen der kan og vil ske fejl, når JEG skriver ting...(sigh)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
11/10/2022 kl. 07:06 #94
Betalingsmur
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
11/10/2022 kl. 08:50 #95
[quote quote=47731]Jeg tror folk ikke kan lide Mette, fordi hun er en type som bliver “hård” hvis hun er presset/bliver stresset. Dette er vi ikke så glade for at se hos kvindelige politikere, de skal helst være mere til den “bløde” og “medgørlige” side, og lade gutterne om at være “macho”![/quote] Det passer i hvert fald ikke på mig. Synes det er fremragende at hun var hård i minksagen. Der hvor filmen knækker er, at hun ikke havde sit grundlag i orden og at hun efterfølgende ikke angrede for sine fejl. Havde hun givet en oprigt undskyldning for minksagen for 2 år siden, så var alt glemt... Men nej, nej. Hendes narcissistiske personlighed tillader det ikke.

Dette svar blev ændret 3 år siden af Cancerman.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/10/2022 kl. 12:23 #96
[quote quote=47731]Dette er vi ikke så glade for at se hos kvindelige politikere[/quote] Har du en kilde på det?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
12/10/2022 kl. 05:57 #97
Jeg ville stemme personligt på Mette, hvis jeg kunne. Jeg er ikke totalt anti-blå i ideologien, men det er godt nok en rodebutik, som den står nu. På sociale medier har de blå vælgere også generelt et meget grimmere og nedladende sprog, end de røde vælgere, hvilket også siger meget i min optik.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
12/10/2022 kl. 09:44 #98
[quote quote=47811]Jeg er ikke totalt anti-blå i ideologien, men det er godt nok en rodebutik, som den står nu.[/quote] Synes det hele er blevet en rodebutik. Alle virker totalt forhippet på at få magten, så der bliver lovet det ene og det andet på begge sider af salen. Om det bliver rød eller blå, så ender det jo nok med, at der i det store hele ikke kommer til at ske en pind de næste 4 år. I hvert fald ikke noget der virkelig gør en forskel :-(
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
12/10/2022 kl. 10:03 #99
Jeg er helt enig med #91 havde MF tøvet og mutationer fundet i minkene Spredt sig tilbage til befolkningen, så havde dette valg handlet om at Mette har været en inkompetent statsminister, og hendes manglende evne til at handle hurtigt har kostet 10000vis af danskere livet, hvis hun bare havde hurtigt aflivet de mink, så havde mange flere mennesker været i live i dag. Men virkeligheden blev en anden, hun handlede hurtigt og tog den helt rigtige beslutning. Lovmiddel eller ej, beslutningen om at aflive de mink hurtigt var den helt rigtige beslutning og det kan vi se helt ud fra dødsstatistikerne og tallene i dag. Danmark er blandt de lande som har klaret sig absolut suverænt bedst. Under en pandemi skal en statsminister være effektiv og hurtig, og det har Mette bevist i den grad, det burde hun blive belønnet for efter min mening, og ikke straffes for. Jeg ville stemme på hende personligt hvis jeg kunne.

Dette svar blev ændret 3 år siden af Canis_lupus.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
12/10/2022 kl. 10:26 #100
[quote quote=47819]hvis hun bare havde hurtigt aflivet de mink, så havde mange flere mennesker været i live i dag.[/quote] Er du gal en udokumenteret påstand at komme med. Arbejder du som spindoktor for S? Det er desværre ret svært at tage dig seriøst, når du hælder om dig med sådan nogle tåbelige påstande. Edit: Sådan set fint nok, at hun handler resolut - respekt for det. Men lad være med, at skubbe et meget tvivlsomt videnskabeligt grundlag foran dig og skid på loven samtidig. Stå ved at beslutningen var politisk og ikke videnskabelig og der ikke var grundlag for det, men at du (Mette) tog en leder beslutning og det måske gik lige hurtigt nok. Så havde vi overhovedet ikke haft den her debat. Problemet opstår fordi, at hun misbrugte videnskaben, sked på loven og efterfølgende overhovedet ikke vil tage noget ansvar.

Dette svar blev ændret 3 år siden af Cancerman.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.