#312 Nu stemte jeg ikke rødt, men jeg vil lige meget hvad jeg stemte have lov at være kritisk over et offentlig apparat der tilbyder kongeløn for potentielt ingen indsats. Jeg synes heller ikke det var rigtigt at tildele Sass Larsen førtidspension.
Havde jeg lavet reglerne derinde, så havde jeg slået en streg i sandet og sagt ok, I har jeres gode ordninger, men her fra kommer alle nye i folketinget på en ny ordning. I stedet vælger de at tilgodese sig selv endnu mere derinde, og laver noget crap ordning der først egentlig træder ordentlig igennem til hvad 2070-2080 stykker WTF..
Det er klart at det ikke er alle der vil kunne sejle igennem og lade være med at dukke op i folketinget, og der sikkert er mange derinde der smider ekstremt mange timer i det. Desværre har der også bare været mange sager om dem der modtager penge for at sidde i det ene eller andet råd, hvor de skal møde op 10 gange på et år for så at få en masse ekstra penge, og så dukker de op måske 50% af gangene. Det virker også forkert.
Havde jeg sendt en regning til en af mine kunder for kun at dukke op halvdelen af tiden og lavet halvdelen af arbejdet, så havde jeg sku nok ikke haft det firma som kunde mere. Så længe det er offentlig, så er det bare helt ok.