Valg - 2026

31/03/2026 kl. 00:22 #301
#298 Ta lige en tudekiks og pas på dit blodtryk. Du er hysterisk at høre på. Alt det fine du nævner er OFFENTLIGT tilgængelige informationer. Partier kan ikke få indsigt i ting som f.eks. indberetninger til kommuner som var præcis det som der var rygter om med hende her. Ud over det, så er jeg af den helt klare holdning, at sådan nogle ting - incl straffeattest osv IKKE! skal være en hindring for at komme i Folketinget. Hvad partier sætter af standarder må de selv om, men det skal under ingen omstændigheder sætte en stopper for at personer er valgbare. Hvorfor jeg mener det, kan du jo så sætte dig og tænke lidt over - glæder mig til dit svar. Og så kan du så bagefter overveje hvilket ramaskrig der ville være, hvis partier begynde at snage I folk på den måde som du beskriver. Men det passer selvfølgelig ikke ind i din agenda lige nu. Men vi kan alle sammen regne ud, at hvis LA havde snager, så ville du I stedet sidde her og anklage dem for stasimetoder - du skal svine dem lige meget hvad. For at bruge dine egne ord: "Vi har fattet at du hader LA" LA smider hende ud fordi hun har løjet over for dem. Om hvad er underordnet. Man kan ikke klandre nogen for ikke at ville arbejde sammen med løgnere 🤷 De kunne have valgt at feje det ind under gulvtæppet men hvad tror du så der var sket, når medierne (og dig selv) havde fundet ud af det om hende? Så havde de stået klar til at slagte LA. De har vurderet at det her er det mindste onde og valg at spille med åbne kort - men det er så åbenbart også forkert? Kunne de ha screenet hende bedre og fundet snavs på hende? Meget muligt. Men så havde så i stedet lænet sig op af en gang øretæver for "at snage I folks privatliv"
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
31/03/2026 kl. 05:25 #302
#294 Tro mig, der er flere folk som ikke forstår hvad "Woke" er, som har stemt på Cecilie, end der er folk som du maler som "Woke* har :))
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
31/03/2026 kl. 16:12 #303
Men, I er inde på noget af det rigtige. Måske man lige skulle gå gennem folks CV og deslige, hvis de vil stille op Borgernes Parti har endnu en kandidat med lemfældig omgang med sandheden https://radio4.dk/nyheder/universitet-punkterer-paastand-nyvalgt-politiker-har-rod-i-cvet-8zXObUo9G0VN0UzyG8Sr
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
31/03/2026 kl. 18:32 #304
[postquote quote=82849] Mere overvågning er lig med mindre overvågning som Hummelgaard siger. Stemmer du S?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
31/03/2026 kl. 19:06 #305
Hvad partier sætter af standarder må de selv om, men det skal under ingen omstændigheder sætte en stopper for at personer er valgbare. ———————— Ja det er da klart, at det er du ligesom nød til sige, nu hvor du har en partiformand der sniffer Kokain, Og du har ændre borgerlige formænd/kvinde som Støjberg der er dømt for at have brudt loven. Re: tudekiks, Det er dig der har tudet over Mette i 8 år, og du er ikke engang færdig.. Piben fra dig havde nok fået en helt anden lyd, hvis det havde været Mette som har indrømmet at have sniffet kokain, det er der ingen herinde der er et sekund i tvivl om Herinde. Jeg er fløjtende ligeglad med Alex , Og LA, de kommer ikke til at få indflydelse , og selv når den dag kommer , så ved jeg at de aldrig kommer til at kunne levere på de ting de lover. Fordi trickle-down-economics og deres Menneske syn virker bare ikke. Jeg synes bare det er sjovt at kaste sten tilbage til én, som elsker at kaste med sten og bor i et glashus :)

Dette svar blev ændret 3 måneder siden af Canis_lupus.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
31/03/2026 kl. 19:12 #306
Mere overvågning er lig med mindre overvågning som Hummelgaard siger. Stemmer du S? ——————————— Jeg plejer at stemme SF eller Enhedslisten. De der fascister og racister som du sjovt nok finder på højrefløjen og deres menneske syn som er til at brække sig over ,de siger mig absolut intet. Altså helt faktuelt er DFs vælgere de suverænt lavest uddannede mennesker i landet og de mindst faglige. Ja så har du kommunister på venstrefløjen, men jeg hører dog ikke dem snakke om at sætte folk i koncentrationslejre, bare fordi de har * et anderledes navn, * anden religion * eller hudfarve.

Dette svar blev ændret 3 måneder siden af Canis_lupus.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
31/03/2026 kl. 20:02 #307
#304 Du kan som sædvanligt ikke finde ud af at svare. Skal vi prøve en gang til? Hvorfor er jeg imod - og har altid været det (du kan bare kigge tilbage i mine posts) - at man ikke kan være folkevalgt fordi man er straffet eller alt muligt andet? Kan du svare på det? Det er et meget simpelt princip i et demokrati, der er grunden? Jeg er bedøvende om Mette eller andre ha taget coke, røget hash, kørt for stærkt eller andet. Men du har fuldstændig ret i, at jeg sætter grænsen ved embedsmisbrug. Og prøv at svare i stedet for at snakke uden om som du plejer.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
31/03/2026 kl. 21:36 #308
https://www.bt.dk/politik/qvortrup-grundlag-for-eksklusion-af-cecilie-liv-hansen-er-tyndt For engangsskyld er jeg helt enig med Qvortrup :;:;; Qvortrup: Grundlag for eksklusion af Cecilie Liv Hansen er tyndt »Vi må forholde os til det, vi får at vide,« siger Henrik Qvortrup, som mener, at Cecilie Liv Hansens eksklusionssag afslører hykleri og dobbelte standarder i Liberal Alliance. Sagen om Liberal Alliances nu ekskluderede folketingskandidat Cecilie Liv Hansen får B.T.s politiske analytiker Henrik Qvortrup til reagere. Qvortrup understreger, at han alene forholder sig til de oplysninger, som LA selv har fremlagt som begrundelse for eksklusionen af Cecilie Liv Hansen. »Hvis partiet mener, at der er flere detaljer, som offentligheden bør kende til, må de lægge dem frem. Vi kan kun forholde os til det, vi får at vide.« Han erkender samtidig, at der kan være yderligere forhold, som ligger bag beslutningen. Ole Birk Olesen, partiets gruppeformand, begrundede eksklusionen med, at Cecilie Liv Hansen ifølge partiet har talt usandt om forhold i sit privatliv. Politisk leder for Liberal Alliance Alex Vanopslagh indrømmede under valgkampen, at han har indtaget kokain, mens han var formand. Politisk leder for Liberal Alliance Alex Vanopslagh indrømmede under valgkampen, at han har indtaget kokain, mens han var formand. Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix Cecilie Liv Hansens samlever har overfor B.T. bekræftet, at han har solgt cannabis lørdag. »Det står partierne frit for, hvem de sætter på stemmesedlen,« siger Qvortrup. Men når vælgerne først er blevet præsenteret for en stemmeseddel, virker det ifølge ham en smule panikagtigt, at LA nu vælger at skubbe Cecilie Liv Hansen ud. Qvortrup føler sig samtidig rimelig overbevist om, at eksklusionen skal ses i lyset af partiformandens kokainsag under valgkampen. »Spørgsmålet er, om sagen om Cecilie Liv Hansen gør ondt værre. Det afslører et vist hykleri og dobbelte standarder, når det kan se ud som om, der gælder ét regelsæt for formanden og et andet for folketingsmedlemmerne.« Henrik Qvortrup har desuden rettet en sønderlemmende kritik af partiets håndtering af sagen om Cecilie Liv
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
31/03/2026 kl. 22:01 #309
#307 BT er ikke bag en paywall - du behøver ikke gengive hele artiklen her 🙂 Får jeg snart svar på mit spørgsmål?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
31/03/2026 kl. 22:35 #310
#307 Uden at forholde mig til noget som helst andet, så er man vel lidt automatisk ude på et sidespor, hvis man er enig med Qvortrup.😅
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
01/04/2026 kl. 06:31 #311
De er i klemme fordi de har jo ikke lyst til at være kendt som Narkoalliancen fremover, så de kan ikke lade hende blive. Til gengæld er det hyklerisk, da Alex får lov at blive. Det principielle ville være at fjerne begge, men de kan jo ikke fjerne Alex, da knægten er for vigtig for partiet. Så rent strategisk er den bedste løsning for dem jo nok den hykleriske. Folk har alligevel glemt det til næste gang. Sådan er det jo i politik.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
01/04/2026 kl. 07:08 #312
Dem af jer der frygter for Cecilie ikke kan betale regningerne, nu når kærestens ekstra indkomst nok er blevet sat lidt ned, skal ikke frygte, hun får heldigvis en lønforhøjelse 1. april, så hun kommer til at tjene over 2millioner om året, så måske der alligevel er råd til smør. https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/nu-faar-hun-loenforhoejelse-over-2-millioner-om-aaret/11138650 endnu mere imponerende er det så at hvis hun ikke kommer i et nyt parti, så er der ikke mødepligt, og så kan hun tjene 8millioner kroner for kun at deltage i et par møder i Regionen og byrådet. Om det betyder hun så vil bruge mere tid på børnene eller på at gå i byen, det er jo svært at vide.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
01/04/2026 kl. 07:18 #313
#311 Godt nok mange skatteyder penge som LA har valgt at spilde :))
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
01/04/2026 kl. 07:40 #314
#311 Hvis du virkeligt gik op i at spare skatteydernes penge, så skulle du nok lade være med at stemme rødt. De røde og Mette har tørret sig i røven med vores penge de sidste mange år. Hvad mange ministerpensioner er det lige Mette har sørget for? Eller hvad med alle hendes rådgivere, embedsmænd, nye ministerier... Og ikke at forglemme alle de nasserøve som de røde gladeligt hælder penge efter. 🤷
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
01/04/2026 kl. 07:59 #315
#313 Nu kan Mette jo ikke egenhændigt indføre ministerpensioner, men kan du blive lidt mere konkret om hvilket eksakt lovforslag omkring vederlag/ministerpensioner som du synes Mette/Rød Blok har indført og som LA har været imod? (I virkeligheden og ikke bare i medierne)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
01/04/2026 kl. 08:02 #316
#312 Sass Larsen får førtidsfolketingspension...
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
01/04/2026 kl. 08:08 #317
#313 Jeg hentydede til alle de ministre som har været gennem møllen I hendes tid. Ikke at hun har lavet den om 🙂
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
01/04/2026 kl. 08:08 #318
#315 Yes og det er noget værre svineri? :)) Men er det ordning Mette har indført specifikt for pædofile ministre eller gælder det alle ministre? Har LA foretaget nogle parlamentariske handlinger for at få den praksis stoppet, eller skråler de blot i medierne og skummer fløden imens? Edit: #316 Det var jo derfor jeg skrev "rød blok" bagefter, jeg ser nu ikke der har været den store parliamentariake modstand for ministrenes egne vederlag (rød eller blå blok), men det kan være du kan oplyse mig.

Dette svar blev ændret 3 måneder siden af Fisker.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
01/04/2026 kl. 09:14 #319
Jeg synes man burde indføre en pant på valgplakater. For der er jo nogle som ikke kan finde ud af at få dem ned. Så klokken 20:00 når valgstederne lukker, så må alle tage valg plakaterne ned og indløse dem for et eller andet passende beløb og så sendes regningen videre til partiet/personen på plakaten. Så vil der hurtigt blive ryddet op. Det var bare det jeg ville sige, hej.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
01/04/2026 kl. 11:03 #320
#317 Jeg tror du misforstår mig? Jeg siger at Mette har haft unormalt mange ministre igennem systemet ift normalen. Dvs. det er mange af vennerne der skal have ministerpension. Ingen politikere har gjort noget som helt for at gøre op med deres pension og løn 🙄 #318 Fin ide. 10.000kr pr plakat hvis du spørger mig. 😁
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.