Der skal nok nogle store indrømmelser til, hvis Troels med sit lille parti i taberblokken skal få lov at blive statsminister :)
Men det kan da ikke afvises.
Dette svar blev ændret 2 måneder siden af Deadlights.
#380 Jeg har virkelig svært ved at se Troels kommer til at blive statsminister. Jeg tænker vi kæmper med det her et stykke tid endnu, og så skal der nyt valg til.
#382 En ting er antallet af mandater, men det er mere at alle er så firkantede, så de nægter at lege med de andre.
Det er sgu lidt fjollet at vi stadig ikke har en regering fordi nogle - og det er begge sider - har nogle ufravigelige krav.
Ved godt det er sådan politik er, men nu må de sgu nosse sig sammen. Der er sgu mere alvorlige ting i verden end alle mulige ting de har lovet vælgerne.
Helt ærligt: Lidt sprøjtegift er sgu rimeligt langt nede af listen lige nu.
Ikke at jeg gider have dårligt grundvand, men det kan sgu være lidt ligegyldigt hvis resten af samfundet brænder.
(og så dårligt er vores vand heller ikke)
#383 Problemet er bare, at det er sindssygt farligt for hver enkelt parti at gå for meget på kompromis med det program, de gik til valg på. Så vil de jo få en kæmpe lussing til næste valg.
Se bare hvordan det gik Venstre til dette valg, efter de gjorde Mette til statsminister.
#384 Yes. Det er det.
Men man kan håbe på vælgerne trods alt kan se, at det var nødvendigt for at danne en regering.
Troels har mere eller mindre sat LLR skakmat.
LLR har kun 3 muligheder.
1: VLAK og glemme at blive minister (han siger jo selv hele tiden, at det handler om noget og ikke nogen)
2: Gå med de røde
3: Fremtvinge et nyvalg - Det tro jeg vil være dumt. Tror mange vælgere vil straffe ham for at "være på tværs"
#382 ROCK SOLID.. det bliver en fantastisk periode med massere af politik der bliver gennemført.
Men man må da give ham at han på hvad, 10 dage formår at komme frem til noget konkret. Så kan vi altid diskutere hvor solidt fundamentet er, men han forsøger da at få en afslutning.
#387 Ja, den ros skal han da have.
Jeg har MEGET svært ved at se det bliver til noget. Løkke er for magtliderlig til at han vil sidde som støtteparti.
Så han går over til Mette - der er lige så magtliderlig - og får en ministerpost. 🤷
Han bliver nok straffet hårdt af vælgerne til næste valg, men den tid den sorg - går jeg ud fra han tænker.
Eller også regner han med, at han til næste valg kan vinde flere røde stemmer end de blå han kommer til at tabe
Løkke var ikke vild med VLAK, og nu skal der en ny kongerunde i gang i morgen. Så vi kan vel være rimelig sikre på at Løkke vælger Mette som statsminister eller som mine fede fingre lige havde skrevet, statsmedister. Tænker lige aftensmaden lå lidt for tæt på.
Forhåbentlig kommer den kommende regeringen snart i mål så folketingen igen kan nå på arbejde inden de skal holde sommerferie.
#389 Nah. De skal nok trække den, så de kan gå direkte på ferie 😁
Vi fik i hvert fald bevist at Løkke var fuld af varm luft. Det handlede om ham og ikke andet.
Jeg tænker han er et skvat nok til, at han bøjer sig for Mette og tager den store røde strap-on tørt mens Pia står ved siden af af triller lidt ært over udsigten til at få lidt indflydelse. 🤷
Jesus christ. Jeg begik den fejl at bevæge mig ind i en politisk tråd på Reddit. Er du gal hvor er der deprimerende læsning.
Der bliver kastet om sig med den ene og anden løgn om partiers politik (på begge sider)
Satme ikke noget at sige til, at landet er splittet hvis den politiske debat mere handler om at fortælle løgne om modstanderens politik end at forholde sig til facts. Trist.
Tror faktisk mange af dem ikke aner, at det de sidder og lukker ud er direkte løgn/forkert, men at de simpelthen bare lukker det ud de nu lige har hørt nogle politikere sige på SoMe.
Lige meget hvilken fløj man er på, så er det sgu trist at vi ikke engang kan forholde os til facts.
Dette svar blev ændret 2 måneder siden af Cancerman.
Man må sige det er ret sølle hvad Troels har formået at præstere.
Hvad havde manden da tænkt sig med at opstille et amatørhold af en mindretalsregering som verden ser ud i dag? Det er jo ikke for sjov, det her. Virkelig stor overraskelse at det blev en ommer. ;)
Dette svar blev ændret 2 måneder siden af Deadlights.
#390 Han har 100% bekendt kulør, han har alle dage hørt til på blå side, sidst kunne han få en bedre titel hvis han hoppede henover midten, denne gang havde han afskrevet rød blok, og så var der pludselig en VLAK regeringsmulighed. Han har jo altid påstået at det ikke er ham det drejer sig om, men den rette politik. Nu viste han så 100% at han hellere vil gå på omgang på rød blok og bøje sig for enhedslisten end at skulle være i rum med Messersmidth. Så kan det vel ikke siges meget mere tydligt fra Løkkes side, han er i bund og grund ligeglad med alle andre så længe han får hvad han vil have. Og ja, du har nok ret det er direkte på ferie for folketinget når det falder på plads, eller også udskriver de nyt valg til efter sommerferien, så de lige kan lade lidt op til omgang 2. =)
Gad egentlig godt sidde med på et gruppemøde hos dem for at høre om hele folketingsgruppen hos Moderaterne er enig med Løkke i at det er det fedeste i verden at hoppe fra den ene til den anden fløj.
#392 Han har vel gjort præcis hvad han kunne, han er kommet med et forslag til en regering som rød blok ikke kunne, og han har udstillet Lars Løkke. Han har vist sine vælgere at han ikke vil gå henover midten og miste flere stemmer. Så hvad han kunne var jo så ikke ret meget.
#391 - Facts er virkelig overvurderet i politik efterhånden. Varm luft, tomme løfter, råbe højest, danse på tik tok, og spise makrelmadder med folket. YEAH.. "Facts, we don't need facts where we are going" Citat fra ca. alle i politik.
Dette svar blev ændret 2 måneder siden af Snowball42.
Mon ikke Mette er kommet med nogle forslag bag dørene men LLR tog nok fusen på hende. Tror ikke hun havde regnet med han trak stikket lige der.
TLP gjorde hvad han kunne - han var nød til at komme med noget konkret og lægge pres på LLR.
Nu skal de bare alle samme se og få fingeren ud og ikke trække det yderligere I langdrag.
Det eneste jeg ser er at det efterhånden ikke kun er Lars Boje der har haft en klovnebus, det er sku dem alle. Nu render de alle rundt og kan ikke komme tættere på en regering, og der må jo være virkelig mange af dem som ikke har det store at give sig til i den her tid, så man hælder penge direkte i toilettet, og kommer ingen vegne. Spænd hjelmen, få valgt en regering og lad os komme videre. Om den er rød, blå, lilla, bare kom nu i gang.
#392 Nu er jeg ikke specielt fan af Trolex generelt. Men hvis du synes, det burde være så nemt, kan du så ikke lige sammensætte en regering, der har 90+ mandater, som rent faktisk giver mening? Jeg venter.:D
#396 Det er da ikke noget nyt, at Folketinget primært består af cirkusklovne.🤷♂️