[blockquote] Tænk at de fleste af os har stemt på nogen som helst af dem. Jeg tror ikke, at du kan finde en eneste politiker, som ikke er latterlig på SoMe.[/blockquote]
Så kan vi da glæde os over at vi pt ikke har en regering med nogle af dem.
Nyd det så længe det varer!
Der bliver sikkert snart lavet nogle lokumsaftaler så en eller anden handlingslammet mindretalsregering kan sidde og lave en masse symbolpolitik og enkelsagslovgivning.
Valg - 2026
Så fik vi en regering.
Mette mor er på vej til Odense hvor Kongen er lige nu, for at sige at der bliver en regering mellem M, SF, R. og S
Det bliver nogle vilde fire år
Der var også på tide de kom tilbage i arbejdstøjet.
Jeg har svært ved at se hvordan den konstellation skal få noget politik igennem. Det bliver interessant at se hvor meget de kommer til at skændes
[postquote quote=83680]
En femmer på der kommer til at være flere ministerier end nu
Er generelt ikke Løkke-fan, men synes han gjorde det godt som udenrigsminister.
Moderaterne smider alle deres fine principper ud af vinduet og indgår i en regering, hvor de er afhængige af Enhedslisten. Forhåbentlig koster det dem dyrt til næste valg.
4 år mere med Mette Mor. Stakkels Danmark.
Tror det er den bedste konstallation vi kunne få med de stemmer som er givet og med hvad de forskellige partier har ville af samarbejde.
Det skal nok gå nogenlunde tror.
#412 Ja, for der er jo ikke vigtigere ting at tage sig af, end at lefle for idioterne der har kæftet op om gratis tandlæge i årevis. 🤷
Men næppe overraskende: Det er formentlig et ret stort sammenfald af dem der vil have gratis tandlæge og dem der i forvejen er forsørget af staten.
Det der bliver sparet I moms på grøntsager og fødevarer forsvinder til administration, nye IT systemer og skjulte prisstigninger fra leverandørene.
Der er præcis ingen der ender med at få glæde af det.
Men gratis ting er da dejligt - specielt når man ikke skal bekymre sig om at finansierer det eller overveje om der var andre ting der var vigtigere. 🤷
Dette svar blev ændret 1 måned siden af Cancerman.
#412 - Der er en ret stor samfundsøkonomisk besparelse at hente ved at sørge for at folk får passet på deres tænder. Fordi dårlige tænder spiller ind på en lang række helbredsproblemer og sygdomme. Der er rigtig mange mennesker der ikke får gjort noget ved deres tænder, som det er nu. Det koster mange penge på den lange banehalvdel. Jeg kan nemt finde 20 personer i min omgangskreds, som udsætter tandlægebesøg i årevis.
Så det er ikke en dum ting at få igennem
[blockquote]Men næppe overraskende: Det er formentlig et ret stort sammenfald af dem der vil have gratis tandlæge og dem der i forvejen er forsørget af staten.[/blockquote]
- og børnefamilier der er spændt hårdt op.
Desuden vil du gerne have at dem der er på forsørgelse kommer i arbejde igen, diabetes, gigt, lunge og hjertesygdomme, er dårligdomme der alle på en eller anden måde kan knyttes sammen med dårlige tænder og tandsygdomme - at mindske frekvensen af den slags hos den demografi, både hjælper flere i arbejde på lang sigt og sænker udgiften ved at de er på forsørgelse.
[quote quote=83693]Nok næppe stakkels Danmark at vi har en kompetent statsminister.[/quote]
Er de blevet enige om, at det skal være en anden end Slette Mette?🤔
#414 Jeg har ikke noget imod af man gør tandlæge gratis.
For min skyld kan du gøre alt gratis hvis du kan finansierer det fornuftigt og der ikke er andre vigtigere ting.
Min anke går på, at der nok er vigtigere ting at tage sig af, end at vi i krisetider begynder at dele gaver ud til højre og venstre.
[postquote quote=83700]
Der er altid krisetider ... Enten det ene eller det andet. Hvis man vil fixe noget så er "nu" det bedste tidspunkt. Reelt tror jeg ikke det kommer til at koste samfundet meget hvis man ligger det over skattebilletten, det er blot fordelt lidt anderledes hvem der betaler mest.
Mon ikke også at den nye regering tager forsvar og Rusland dybt seriøst? Selv EL støtter jo - til dels - op om noget forsvar i disse tider.
#416 - Det er temmelig kritisk vigtigt at satse hårdt på folkesundhed i en krisetid. Især når den største krise vi står overfor på den kortere banehalvdel er Ældrebyrden, på sigt er det klimakrisen - men der har Alternativet jo været godt igang med at få lagt i støbeskeen til at vi omstrukturerer landbruget og lokaliserer profitterne ved grøn energi
#418 Det er vi ikke uenige om at vi skal.
Vi er nok bare ikke enige om de korte bane. Den korte bane ser jeg som at få gang i vores forsvar igen.
Men ja, ældrebyrden - hader det ord - de er sgu ikke en byrde 🙂
Er absolut vigtig.
Jeg er bare glad for de har fået fingeren ud og kan komme videre.
Så håber jeg bare ikke, at de næste 4 år bliver totalt magre på politiskhandling, fordi de ikke kan blive enige om noget. 🙄