#139 Jamen så du så mange minkfarmere(eller partner til') gå med pelse, da du voksede op?
Og som du nævner, så blev de sgu behandlet bedre/knap så skidt i DK i forhold til andre producerende lande...hvor mange er det lige, der har slået ALLE dyr ihjel udover Danmark - Mink-mutationer er vel ikke bare et dansk fænomen, eller?
Nå-ja, så der jo denne: Svin er for billige PT. Lad os nedlægge erhvervet, da det jo ér for klamt ;-D
PS. Jeg savner tilgengæld bare lidt "pels" på jævnaldrende madammer! ..#MissingGrunge-chicks fra 90'erne :-(
Forbyd alt andet end frilandsgrise, og det mener jeg…
Jeg er egentlig bedøvende ligeglad med om et dyr opdrættes til kød eller pels eller noget helt treidje. Og det er dyret også. Det der med at skelne moralsk mellem pels og kød er noget etisk nonsens…!
Hvad burde være i fokus, er at moderne rentable bedrifts regimer ifht. virkeligheden på det frie marked simpelthen tit og ofte ikke kan være andet end dyreplageri. Vanrøgt eller bankerot. Og det burde vi forholde os til, når det kommer til hvordan vi strukturelt og institutionelt indretter vores landbrug.
#139 Nej, selvfølgelig gik de ikke med pels - det er jo heller ikke pointen :)
Jeg er absolut IKKE enig i, at de skulle slås ned. Jeg siger bare, at jeg ikke ville tude, hvis efterspørgslen efter mink forsvandt og erhvervet stille og rolig døde ud.
#140 Det kan du mene men jeg synes der er en forskel på, om det er til pels eller mad.
Når det så er sagt, så går jeg altid efter friland/øko. Jeg har set rigeligt tremmekalve og svin i bure til, at jeg ikke gider sætter tænderne i det.
Nu ved jeg ikke om denne Noa R. er en "ekspert" eller blot en "kommentator"(en af mange), men er vel stadig det mere end den gængse simpleton?
https://nyheder.tv2.dk/politik/2021-11-17-kommentator-taber-underkaeben-over-regeringens-timing
#141 Jamen: Frilands-heste/kvæg/får/geder/hjorte/hunde/katte/mm.? Jeg kan spise dem alle!
#143 Han plejer at være sådan rimelig fornuftig, at høre på.
Men man behøver vist ikke være ekspert for at se, at regeringen graver sig længer og længere ned i et hul.
Selv hvis jeg var Socialdemokrat, så ville jeg tage mig til hovedet over deres håndtering af sms-gate.
De har udmærket godt vidst, at de fik på munden over, at vente til efter valget. Men de er vist efterhånden så ligeglade, så de hellere ville prøve at redde kommunalvalget end at undgå at lige tosser... Igen. :-)
#144 Den socialdemokratiske borgmester her i Århus har kørt med valgplakater uden Socialdemokratiets logo. Der er blevet spekuleret meget over, om ikke det monstro har været fordi, at han har ønsket at tage afstand til sit eget parti.
#145 Jeg tror der er rigtig mange S kommunalpolitikkere der er godt og grundtigt trætte af, at regeringen har rodet så meget rundt og skadet S så meget.
Man burde se ud over det, da der oftest er langt fra kommunal til landspolitik, men jeg tror mange S vælgere at nok var nok og det er så gået ud over kommunalpolitikkerne.
#146 Hvis de er trætte nok af det, så må de jo melde sig ud. Men de fleste vil nok gerne have alle de "gratis" point, der trods alt stadig følger med, når man er socialdemokrat.
#147 Man melder sig jo ikke bare lige ud af et parti man måske har været medlem af og knoklet for hele livet :-)
Men ja, nogen vil nok også gerne ha de gratis foder der følger med.
Er der nogen med Apple produkter?
https://nyheder.tv2.dk/politik/2021-11-27-har-du-proevet-slette-mette-ekspert-kalder-spillet-skidt-for-regeringen
Hvis Ja, gider I så lige prøve/teste/anmelde?
Det kan da ikke være værre end det hedengangene 'Perker(Mujaffa)spil', eller?
https://www.dr.dk/historie/webfeature/mujaffa
[postquote quote=30998]
Nåååeh, det var den MF'er. Beklager, der er jo så mange fine forkortelser i intern politiks SMS'er ;-)
Så'en lidt a la POTUS...oversat til dansk = PODK? (Altså, hvis Antiroyalist)
Jf flere SMSer der er kommet frem i dag:
Jeg gad virkelig godt se hvordan, der var blevet reageret hvis Barbara B havde været en mand og hun havde talt/skrevet sådan til/om kvindelige kollegaer/forskere.
De danske feminister var jo sprunget i luften.
Hun er et rimeligt usympatisk bekendtskab.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Vi bruger cookies til login og dine indstillinger.
Læs mere i vores privatlivspolitik.