Jeg har altid hadet vores emojis, af den simple grund at jeg/(man) ikke aner hvad er hvad.
Emojis er en del af online kommunikation, og understreger hvad man føler, eller om man joker osv.
Hvorfor hulen skal vi have nogen man ikke kan læse?
Hvem har behov for at de skal være så anderledes, at de ligner kinesiske tegn?
Måske er nogle herinde niche-nørdede, hvor disse squareheads giver mening.
Men kan vi ikke få noget som alle kan forstå?
Jeg ville virkelig værdsætte et sæt almindelige, eller i det mindste læsbare emojis.
Også så man kan nøjes med en smily, thumbsup eller en julemand.
prayemoji...
Edit af Cancer: Tilføjet afstemning.
Oversigt over Squareheads kan findes her: https://rushers.dk/forums/Emne/squareheads/
Afstemning: Drop Squareheads emojis
https://www.youtube.com/watch?v=QydNvusB7Sg
[postquote quote=71311]
Wooot ... Du er ved at blive gammel :D :D :D
Jeg har tilladt mig at redigere emnet lidt og tilføje en afstemning. Så må vi se hvad folket siger ?
Kunne man evt. Få en indstilling hvor man selv kan vælge om man vil bruge squareheads eller almindelige emojis?
Så må alle vel være glade?
Er der evt nogle andre pakker med smileys man kunne vælge, som er lidt mere markante?
Vi kan gøre således, at squareheads kun renderes, hvis brugeren explicit angiver at han vil bruge et squarehead. Dvs så bliver det afsenderen der bestemmer.
Vi vil i så fald gøre således, at de standard shortcodes f.eks. : - ) renderes af browser/OS, men at : - ) ) bliver et squarehead.
Har lavet lidt om på koden. Så nu vil standard shortcodes rendere til OS emojis.
Dvs : - ) bliver til :-)
Men : - )) bliver til :-))
osv.
What?! Nooooo.
Har altid syntes de emojies var dårlige og svært at skelne fra hinanden. Godt at det bliver taget op ;)
Det er close call
11 vs 12 :-oo
Man kan da ikke gå ind for en udrensning af en kulturspecifik visuel dialekt med historisk betydning for gruppeidentiteten. Det svarer til at man underviste i rigsdansk frem for den egnsspecifikke dialekt i de lokale folkeskoler... Uhørt, dødsstraf
Hvorfor hulen skal vi have nogen man ikke kan læse?Jeg forstod ikke nødvendigvis altid hvad min oldemor sagde, (eller ham de kalder højtaleren) men ikke destomindre satte jeg pris på sproget... Sådan er det også med vores emojis
Jeg ville også ønske, at de var bedre. Men de minder mig om det gamle DR...
Jeg indsætter bare mine egne smileys efter behov... ????
[quote quote=71420]Jeg indsætter bare mine egne smileys efter behov… ????[/quote]
Ditto. 90% af tiden er jeg på fra mobilen og der har man jo alligevel alle emojis på keyboardet:
???? ??
(Gæt hvad jeg skal i aften)
Firkantsmileyerne har altid irriteret mig...