[postquote quote=34633]
Har fået svar et andet sted og det lyder sku for indviklet tror bare jeg fortsætter uden kalorie tæller?
Projekt Vægttab
Jeg spiser stadig en primært "anti-inflammatorisk" kost, dog er jeg overgået til intermittent fasting i 16/8 udgaven (16 timers faste, 8 timers vindue til at spise mad i). Basalt set; springe morgenmaden over og drop snacks efter 20.00
Samtidig har jeg startet op på træning igen og er 3 kg oppe fra min indledende kommentar herinde.
Update:
d. 1/1: 128,7 kg
-
d. 13/1: 121,9 kg
Jeg kan mærke det på min nye jakke, den sidder ikke stramt mere og mine jakkesæt knappes uden problemer nu :D
Jeg skal ned på under 100 kg, så lidt vej endnu, men det er fandme det letteste jeg nogensinde har prøvet. Ingen sult overhovedet og jeg har energi nok.
Jeg fandt også lige ud af at Sygesikring DK giver et flot tilskud til medicinen, så der stod lige en plov :)
[postquote quote=34815]
Helt enig. Slet, slet ikke holdbart. Jeg satser på ca. 1 kg/uge med ca. 1700 kcal/dag og dét synes jeg, er aggressivt (jeg er 194 cm og pt. 106 kg, nede fra 115 kg).
#83 Yes, men kroppen forbrænder løs :D
#84 Det er heller ikke forevig, det er meningen man skal smide vægten med det samme og så tage den derfra og leve sundt naturligvis.
#85 Jamen problemet er at man skal huske at spise, jeg er slet ikke sulten på noget tidspunkt, så jeg tvinger lige en gulerod ned om morgenen og en kiks (fiber) og 2 fiberkiks til frokost, og så bare en mindre portion aftensmad.
En fiberkiks har 62 kalorier, så x3 af dem og en gulerod, og så aftensmad... vil skyde på jeg er under 600 kalorier om dagen plus jeg går og løber + svømmer.
Jeg tager vitaminpiller ved siden af så kroppen ikke mangler disse imens det står på og så ved jeg fra en veninde at hun smed 28kg på under 3 mdr. med det samme, uden der skete noget - hun trænede ikke engang.
Det er selvfølgelig med kontrol fra lægen løbende og faste videomøder :)
Dette svar blev ændret 4 år siden af JesperBlomkaal.
#87 kan den sagtens :D har gode gener der ikke har hængehud :D
Og tjah, jeg har prøvet før, det bliver hurtigt kedeligt og man får en styg sult konstant, det her er lettere når det bare er en engangsforestilling. Bare af med lortet og så lad vær med at komme igen.
Men ja, det er helt dumt, glæder mig til at ramme 120, og så 115 og så 110... så er der 11 tilbage derfra.
#89 Jaja, nu gad jeg bare ikke stå med 30kg der skulle høvles af på 12-24 mdr., jeg ved hvor hårdt det er at træne sig tynd igen.
Jeg har holdt min kampvægt i over 5 år, nu ville jeg bare ned.
Om ikke andet, så bliver det sådan når jeg er i mål, stiller jeg mig op på vægten tirsdag og lørdag, går jeg 1 kg over den ønskede vægt så er det bare om at få det væk asap.
[quote quote=34836]Om ikke andet, så bliver det sådan når jeg er i mål, stiller jeg mig op på vægten tirsdag og lørdag, går jeg 1 kg over den ønskede vægt så er det bare om at få det væk asap.[/quote]
"bare".;)
[postquote quote=34840]
1-2kg er lettere at træne/spise væk end 30kg :) så hvis man bare sørger for ugentlig kontrol af sin vægt (jeg har app + digitalvægt) så kan den stå for at give notifikationer hvis fedtprocent og vægt stiger over tid.
Mega flot med alle jeres vægt tab, uanset hvad model i vælger. Det kunne være fedt hvis hr Blomkåls mirakel kur kan hjælpe verden.
Jeg er selv i gang med en kur, Jeg har ligget på 125-130 i mange år. Med nogen små turer lidt længere ned. Sidste år kæmpede jeg mig ned på 96, men blev endnu engang overvældet af livet som enlig far til 5, så jeg fik taget på til 108 her i sidste uge, nu 107, så jeg kæmper mig ned igen.
Målet er ca 90kg til Maj også tage Copenhagen Marathon, det skal lige siges at jeg på trods af vægt altid har været en flittig løber med 30+ km om ugen, så forhåbenligt kan jeg nå det hvis vægten falder som planlagt.
God vind
[postquote quote=34841]
Problemet ligger i, at din krop tolker det, du udsætter den for, som en nødsituation. Dvs., at når du engang begynder at spise mere normalt igen, vil din krop SKYNDE sig at opbygge fedtdepoter igen, fordi den er nødt til at sikre sig, at den kan klare det, hvis det sker igen. Den ved ikke, at det er et greb fra din side for at gøre den sundere. Sådan tolker dine celler det ikke. Derfor er "smid vægten MEGAHURTIGT"-kure i langt de fleste tilfælde en rigtigt dårlig ide. Tag dine gode erfaringer og din vilje til at forandre dig og leve sundere med dig og skru lidt ned for tempoet. Din krop vil takke dig :)
Dette svar blev ændret 4 år siden af Jacques.
[postquote quote=34857]
Ej det er altså noget vrøvl... prøv at sæt dig ind i hvad Novo Nordisks medicin gør. Tak.