Det er ret interessant at du nævner de gladeligt tidligere har accepteret vaccination, men nu ikke vil - hvis jeg altså forstået dig rigtigt. Jeg troede faktisk det var generel vaccineskeptis som lå til grund for langt de fleste.
Glimrende med nogle tal, stærkt! Dit midterste link virker ikke, har du mulighed for at fikse det? :)
2% chance for indlæggelse lyder måske ikke at så meget. Men tænk hvis 2% (eller 0.5%) af +20 års population skulle indlægges med covid19? Det er et astronomisk højt tal, også selvom alle selvfølgelig ikke bliver smittet prcæist samme tid. Jo mere smitte der i smafundet, jo mere klumper indlæggelserne sig sammen.
Derudover skal man også tænke på sen-komplikationer fra covid19.
Dog vil jeg mene at et andet rigtig godt argument for vaccinen er genåbningen af samfundet, som bare har været helt viderunderlig. Jeg er godt nok glad for at jeg ikke er selvstændig, det må godt nok have været hårdt. Eller barn som har skulle døje med hjemmeundervisning. Eller hospitalspersonale som har været stresset og bange for at blive smittet. Det tager jeg gerne to små prik i skuldere for at hjælpe i mod :)
Man kan ikke selv vurdere om vaccinen er effektiv. Det kan godt være at det lyder lidt nedladent, men sådan er det slet, slet ikke ment.
De beslutninger myndighederne tager mht at godkende medicin tager udgangspunkt i en kæmpe dokumentationspakke for medicinalfirmaerne som indkludere alverdens klinik data og andre karakteriseringer. Og dem som tager beslutningerne er uddannet til det, og er desuden inde i den relevante medicinske litteratur.
Jeg sidder selv i medicinalindustrien og er med til at udvikle produkter, og når jeg kommer lidt uden for mit faglige område, fatter jeg ikke 80% af hvad de laver :P
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0