Coronavirustråden version 2

28/09/2021 kl. 16:09 #441
#433 Det er ret interessant at du nævner de gladeligt tidligere har accepteret vaccination, men nu ikke vil - hvis jeg altså forstået dig rigtigt. Jeg troede faktisk det var generel vaccineskeptis som lå til grund for langt de fleste. #435 Glimrende med nogle tal, stærkt! Dit midterste link virker ikke, har du mulighed for at fikse det? :) 2% chance for indlæggelse lyder måske ikke at så meget. Men tænk hvis 2% (eller 0.5%) af +20 års population skulle indlægges med covid19? Det er et astronomisk højt tal, også selvom alle selvfølgelig ikke bliver smittet prcæist samme tid. Jo mere smitte der i smafundet, jo mere klumper indlæggelserne sig sammen. Derudover skal man også tænke på sen-komplikationer fra covid19. Dog vil jeg mene at et andet rigtig godt argument for vaccinen er genåbningen af samfundet, som bare har været helt viderunderlig. Jeg er godt nok glad for at jeg ikke er selvstændig, det må godt nok have været hårdt. Eller barn som har skulle døje med hjemmeundervisning. Eller hospitalspersonale som har været stresset og bange for at blive smittet. Det tager jeg gerne to små prik i skuldere for at hjælpe i mod :) #438 Man kan ikke selv vurdere om vaccinen er effektiv. Det kan godt være at det lyder lidt nedladent, men sådan er det slet, slet ikke ment. De beslutninger myndighederne tager mht at godkende medicin tager udgangspunkt i en kæmpe dokumentationspakke for medicinalfirmaerne som indkludere alverdens klinik data og andre karakteriseringer. Og dem som tager beslutningerne er uddannet til det, og er desuden inde i den relevante medicinske litteratur. Jeg sidder selv i medicinalindustrien og er med til at udvikle produkter, og når jeg kommer lidt uden for mit faglige område, fatter jeg ikke 80% af hvad de laver :P
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/09/2021 kl. 19:11 #442
[postquote quote=25353] Hvis du kan fremskaffe mig statistik her fra Danmark, der viser hvem der indlægges og dør fordelt på vaccinerede og u-vaccinerede i de forskellige aldersgrupper, med og uden komorbiditeter, så vil jeg overveje det. Før du kan det, har du intet argument for at vaccinerne/("indsatsen") er årsagen til at sundhedsvæsnet ikke er kollapset, ligesom jeg ikke har et argument for at det er en mildere mutation der er årsag til at vores sundhedsvæsen ikke er kollapset. Jeg behøver ikke at kende motiverne, det er en underlig fejlslutning. jeg ved bare at det er et problem at vi reelt ikke ved om vaccinerne rent faktisk virker. Hvis de tal er tilgængelige, ville det være i alles interesse at få ud. Hvorfor er det så forkert at stille spørgsmålstegn ved?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/09/2021 kl. 19:34 #443
#440 Det er problemet i en nøddeskal, når folk taler om at "det er vigtigt at lave sin egen research"; meget få er kvalificerede til det, selvom det er sådan et udsagn, der på overfladen sådan set lyder fornuftigt nok.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I ain't got time to bleed
28/09/2021 kl. 19:56 #444
#441 Lige nu er det vaccinerne der gør at hospitalet ikke er overrent. Alle rapporter fortæller jo at delta er meget mere smitsom, og giver et være forløb en varianterne før det. Med mindre du påstår uden evidens at det nu ikke er delta varianten men en anden som er dominerende. Hvis ikke der er et motiv er der ingen grund til at lyve, en løgn som ville blive afsløreret ekstremt hurtigt, vores regering, vores sundhedsvæsen har en massive mængde mennesker hvor en del skulle være "in the know" for at holde det hemmeligt. og som man siger, 2 personer kan have en hemmelighed hvis den ene er død. Der er ingen stor konspiration der prøver at holde dig nede, og spionere på dig med nano bots eller den slags. Slap af. Tag dit stik. Kom videre med dit liv. Fokuser på dit ting der rent faktisk giver dit liv mening.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
28/09/2021 kl. 20:08 #445
Lol blev lige tagget på Facebook, da politirapporten havde brugt mit billede, fra dengang jeg blev stukket af selveste Søren Brostrøm :D
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/09/2021 kl. 05:47 #446
Min kæreste tog en PCR test og blev testet positiv for en halvanden uge siden, hun hostede lidt og mistede sin smags- og lugtesans samt havde en smule temperatur. 5 dage efter hun blev testet positiv, tog jeg en PCR test og blev testet negativ, jeg har derudover absolut ingen symptomer. Jeg har blod typen 0. Til jer som håbede at jeg endte med en hospital indlæggelse pga en omgang covid infektion, så må jeg desværre skuffe jer. Og til jer som forsøger at forbinde mig med flat earth'ers, eller bruger nedladende sætninger som "orme kur" frem for at kalde produktet det som det nu engang hedder "Ivermectin". Glimrende taktikker at forsøge at associere noget man ikke kan lide, med andre negative ting der ikke har noget med diskussionen at gøre, når man er løbet tør for argumentation, og så endda af voksne mennesker, det er så dejligt modent. #435 Glimrende indlæg, jeg kan allerede se et par enkelte pro-vaccine folk her inde, ikke er særlig begejstret for fakta der taler imod deres overbevisning. Heh.

Dette svar blev ændret 4 år siden af knekker.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/09/2021 kl. 06:38 #447
#445 Men ivermectin er ormemedicin må man ikke kalde det det der er? Det havde været federe for jeres sag hvis de facts rent faktisk var relevante for det der blev skrevet. Kan du ikke prøve at forklare mig på en måde så jeg kan forstå det hvorfor der er ingen der skal tage vaccinen og hvorfor det hele ville være gået meget bedre uden den?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/09/2021 kl. 19:11 #448
@knekker: Jeg prøver igen: Så du vil bare ikke svare simpelt, på et simpelt spørgsmål: Er det ikke korrekt at Ivermectin bruges som behandling og ikke forebyggelse?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
29/09/2021 kl. 20:01 #449
[postquote quote=25356] Kan ikke lige finde et sted at redigere mit indlæg, men linket er her: Indlæggelser Der er 2% risiko for at havne på hospitalet samlet set for aldersgruppen 20-40 år, men der er et stort men. Under hele perioden på over halvandet år har 17383 personer (65% af dem med komorbiditet) været indlagt samtidig med de havde haft Covid-19 indenfor 14 dage efter første positive prøve. I 2018 som er det seneste tilgængelige år, blev 684860 personer samlet set indlagt. Sammenligner man den totale mængde indlæggelser fra 2018 med samtlige Covid-19 indlæggelser, så udgør sidstnævnte 2.5% af samtlige indlæggelser. Problemet med at bruge de 2.5% til at påpege at det er et højt tal, er jo at alle patienter, hvad enten de er kørt galt på motorcykel, har brækket en arm, eller om de er indlagt pga. kræft eller anden sygdom, vil tælle med i statistikken for en Covid-19 indlagt patient, så længe de indlægges indenfor 14 dage efter første positive prøve. Du ved reelt set ikke hvor mange der rent faktisk indlægges pga. komplikationer forårsaget af Covid-19. Det er præcis samme problematik hvad angår dødsfald, hvor et Covid-19 relateret dødsfald:
"Dødsfald relateret til covid-19 Defineres som en person, der er død indenfor 30 dage efter påvist covid-19-infektion. Covid-19 er ikke nødvendigvis den tilgrundliggende årsag til dødsfaldet."
SSI - Datakilder og definitioner Når man anvender samme logik på folk der er døde indenfor 30 dage efter første og andet stik, så er det pludselig en forkert tolkning:
"Siden årsskiftet er 2.423 mennesker døde inden for 30 dage efter 1. vaccine stik, mens 1.992 er døde inden for 30 dage efter 2. vaccine stik. Disse tal er fejlagtigt blevet udlagt som om, at disse mennesker er døde af vaccinen. Men det er ikke korrekt."
SSI - Forkert tolkning af dødsfald Har SSI været ude og begræde politikeres og pressens forkerte tolkning af Covid-19 dødsfald? Næppe. At nogle har følt sig presset til at tage en vaccine for at få deres frihed tilbage, og samtidig hylder det aspekt, syntes jeg egentligt bare er sørgeligt. Det kan aldrig være et argument for.
Man kan ikke selv vurdere om vaccinen er effektiv. Det kan godt være at det lyder lidt nedladent, men sådan er det slet, slet ikke ment.
Man har i halvandet år ikke haft problemer med at drukne os i tal om hvor farlig Covid-19 er. Jeg ønsker sådan set bare at se de samme tal, hvor vaccinerede og u-vaccinerede fremgår hver for sig. Det ville i det mindste gøre det mere sammenligneligt, trods alle de problemstillinger i optællingen jeg har nævnt ovenfor.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/09/2021 kl. 20:43 #450
#448 kan det hjælpe på din fornuft og at over 700.000 amerikanere er døde at covid 19? For slet ikke bare at kigge på smittetallene på over 44 millioner mennesker som har været inficeret, hvor mange døjer med eftervirkningerne. Det er hvad der sker, når man har at gøre med et ellers velfungerende land, men hvor befolkningen er vaccine-skeptisk. Det er et rent luksus at vi nu ikke har restriktioner i Danmark og dette kan udelukkende tilskrives en stor tilslutning af vaccination. Dette er helt uden for diskussion.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/09/2021 kl. 20:45 #451
[quote quote=25477]Problemet med at bruge de 2.5% til at påpege at det er et højt tal, er jo at alle patienter, hvad enten de er kørt galt på motorcykel, har brækket en arm, eller om de er indlagt pga. kræft eller anden sygdom, vil tælle med i statistikken for en Covid-19 indlagt patient, så længe de indlægges indenfor 14 dage efter første positive prøve. Du ved reelt set ikke hvor mange der rent faktisk indlægges pga. komplikationer forårsaget af Covid-19.[/quote] Det er jeg sådan set enig i. Det tal er ikke brugbart. Det er kun interessant at vide hvor mange der er indlagt pga C19 komplikationer. [quote quote=25477]“Dødsfald relateret til covid-19 Defineres som en person, der er død indenfor 30 dage efter påvist covid-19-infektion. Covid-19 er ikke nødvendigvis den tilgrundliggende årsag til dødsfaldet.”[/quote] Det er meget svært at konkretisere det tal. En ældre person på 80 kan snildt kradse af pga. C19 men kunne også sagtens have levet 10 år mere... eller være kradset af af naturlige årsager efter 6 mdr. Det kan man mere eller mindre kun gætte sig frem til eller også skal hvert eneste dødsfald analyseres nøjere inden man tæller dødsfaldet med som C19 relateret. (og det tror jeg ikke der er nogen der gør) Det samme gør sig gældende for dødsfald efter vaccinen. Der skal hvert enkelt også analyseres for at man kan se om det var vaccinen eller alderdom, underliggende sygdom osv. Så jeg er sådan set enig med dig i, at nogle af tallene er mudrede - men derfra og så til ikke at tro på at vaccinen virker, der er (for mig i hvert fald) meget langt.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/09/2021 kl. 20:50 #452
Det er jo netop pga. vaccinerne vi nu kan have åbnet for alting igen uden hospitalerne lægges ned. Alternativt skal vi lukke det hele ned igen. Nej tak til det.

Dette svar blev ændret 4 år siden af Deadlights.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/09/2021 kl. 20:58 #453
[postquote quote=25482] AHA! Så derfor same procedure as last year nu med RS og influenza + al anden vira!?? Tænk sig at nogle Rushers gerne vil ende som Quarians :-O Mht. diverse "mirakel-midler/mixture! Har jeg kuns dette: Dine egne HVIDE DRÆBER CELLER FTW!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
29/09/2021 kl. 21:02 #454
#452 du er ærlig talt håbløs. Man skal ikke langt fra Danmark før den tankegang betyder et totalt nedlukket samfund. Suk.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/09/2021 kl. 21:06 #455
[postquote quote=25382] Hvis du ikke har data tilgængelig der kan bakke din påstand op, så er den ikke andet end teori. Lad os få de data du tilsyneladende er i besiddelse af hvor de forskellige Covid-19 varianter deles op efter vaccinestatus med følgende informationer: alder, komorbiditet, indlæggelser, og dødsfald. Ellers er din påstand sådan set bare baseret på tillid. Selvfølgelig er der et eller flere motiver, for det kan jo rent faktisk være at de politikere som i årtier har skåret ned på ydelser til ældre, svage og udsatte, og som satte et loft for hvad behandlinger maksimalt måtte koste samfundet, nu pludselig mener at alle liv skal reddes, koste hvad det vil (eller i hvert fald kun dem der risikere at blive smittet med Covid-19). Jeg tvivler bare. Jeg tror det i langt højere grad handler om penge og magt. Men lad mig slutte med Mortimers glimrende citat:
Jeg sidder selv i medicinalindustrien og er med til at udvikle produkter, og når jeg kommer lidt uden for mit faglige område, fatter jeg ikke 80% af hvad de laver
Og lad os så sende de soldater til Irak og Afghanistan. Vi har jo tillid!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/09/2021 kl. 21:08 #456
[postquote quote=25485] Så immunforsvar er en joke? ..godt nok mange, mange år spildt :-( Om igen!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
29/09/2021 kl. 21:12 #457
#455 hvis du tror at det udelukkende er immunforsvar der holder DK åbent nu er du dybt naiv.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/09/2021 kl. 21:29 #458
[postquote quote=25480] 95% af alle de personer der døde med Covid-19 havde i gennemsnit 4 underliggende sygdomme. I Danmark hedder det tal 91% (døde med komorbiditet). Men tallene er ikke sammenlignelige, da vi ikke har tal på hvor mange diagnoser folk i gennemsnit har ved dødsfald.
"Comorbidities and other conditions For over 5% of these deaths, COVID-19 was the only cause mentioned on the death certificate. For deaths with conditions or causes in addition to COVID-19, on average, there were 4.0 additional conditions or causes per death."
Kilde I øvrigt, siden du gerne vil sammenligne tallene. Her er CDC's tolkning af Covid-19 dødsfald:
How Death Certificates Work Certifiers are asked to use their best medical judgment based on the available information and their expertise. When a definitive diagnosis cannot be made, but the circumstances are compelling within a reasonable degree of certainty, certifiers may include the terms “probable” or “presumed” in the cause-of-death statement. Cause of Death and COVID-19 When COVID-19 is reported as a cause of death on the death certificate, it is coded and counted as a death due to COVID-19. COVID-19 should not be reported on the death certificate if it did not cause or contribute to the death. Cause-of-death information is not perfect, but it is very useful. Current estimates indicate that about 20%-30% of death certificates have issues with completeness. This does not mean they are inaccurate. However, higher quality information can provide an even better picture of what is happening.
Understanding Death Data Quality: Cause of Death from Death Certificates Her er Danmarks: "Defineres som en person, der er død indenfor 30 dage efter påvist covid-19-infektion." Syntes du stadig det giver mening at sammenligne de tal?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/09/2021 kl. 21:31 #459
[postquote quote=25489] Okay! Så JEG er "bolden"? #-dut- Stop! Gider du? Eks: [postquote quote=25489] ..har Jeg skrevet - hvor? ..derfor STOP! medmindre person > bolden?

Dette svar blev ændret 4 år siden af StultusX2.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
29/09/2021 kl. 22:01 #460
[quote quote=25481]ller dødsfaldet med som C19 relateret. (og det tror jeg ikke der er nogen der gør)[/quote] Bare lige for at slå det helt fast. Jeg påstår ikke at vaccinerne ikke virker, eller at de er farlige. Jeg savner bare de tal jeg har efterlyst flere gange i denne tråd, for at blive overbevist. Selvom vaccinerne viser sig at være effektive, ser jeg dog fortsat Covid-19 som relativt uskadelig for langt de fleste sunde og raske personer, så jeg forstår ikke behovet for at udskamme dem der ikke frygter at sygdommen, når man selv er vaccineret. Argumentet med at de uvaccinerede skader alle andre, holder ikke medmindre man har en forestilling om også at vaccinere samtlige pattedyr, som Covid-19 også kan smitte og mutere fra. Jeg tror vi gør os selv en bjørnetjeneste ved at købe os ind på en vaccine-abonnements løsning 3-4 gange om året.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.