[quote quote=34707]grinte lidt af det, du sniger dig uden om spørgsmål konstant. Husk det med glashuse, sten osv.[/quote]
Du kommer bare med det spørgsmål du mener jeg sniger mig udenom, og nej, du får ikke min baggrund.
[quote quote=34708]jeg er sikker på at det stakkels sygehuspersonale er enig med dig, at det er irrelevant om der potentielt var fire gange så mange indlæggelser.
Du ved nok det der med kapacitet som har været afgørende for nedlukninger med mere Gad vide om dette også er irrelevant i forhold til din kommentar om at vaccinestrategien er “håbløs”?[/quote]
Jeg har ikke sagt at det er irrelevant at folk indlægges, blot at dine tal er irrelevante for de pointer jeg kom med.
Fra uge 37 til uge 1, stigning i %.
Smitte
Uvaccinerede: 1813.918 % eller 19.1 gange så mange.
Vaccinerede: 12085.733 % eller 121.8 gange så mange.
Indlagte:
Uvaccinerede: 528.947 % eller 6.3 gange så mange.
Vaccinerede: 1472.5 % eller 15.7 gange så mange.
Som bonusinfo kan jeg oplyse at uvaccinerede har oplevet fald i indlæggelser de seneste 2 uger, hvorimod indlagte vaccinerede fortsat stiger.
Disse stigninger giver fint mening med SSI's studie der viste at vaccinerede oplever negativ beskyttelse allerede efter 90+ dage.
Hvilken gruppe bør sundhedspersonalet bekymre sig mest om? Den gruppe der er forholdsvis stabil, eller den der oplever kraftig vækst i smitte og indlæggelser?
Jeg ved ikke hvilken verden man skal leve i, for at erklære at vaccinerne har sejret i en tid hvor både smitte og indlæggelser i den vaccinerede gruppe eksploderer. At uvaccinerede løber en større risiko når de smittes, er ikke noget nyt. Det nye er at vaccinerede øger deres risiko for at blive smittet allerede efter 90 dage, og dermed også øger deres risiko for at blive syge, samtidig med at de bidrager til risikoen ved at lade virus svømme rundt i et højt selektionstryk, og dermed øger risikoen for at ukendte varianter bliver dominerende.
[quote quote=34708]Det er ikke objektivt at påstå at noget relevant er irrelevant, bare fordi det viser at du tager fejl.[/quote]
Så må du udpege den sætning i mit indlæg du mener dine tal er relevante for, og argumentere for hvorfor du mener dette, indtil da, er de irrelevante.
[quote quote=34708]P.S. jeg ved sku ikke hvor jeg finder det tal du spørger efter, var det ikke svar nok med en faktor mellem indlæggelser her? Hvis du har noget må du jo skrive det, ellers kan du bare sidde og være tvær, det er ikke mit job at være detektiv for dig.[/quote]
Det blev du så forhåbentligt klogere på nu.
Kilden er i øvrigt
Statens Serum Institut - Gennembrudsinfektioner (opgjort for 12+ årige)