Elon Musk er et Geni

02/02/2023 kl. 01:27 #321
[quote quote=52139]Har du mulighed for at linke til videoer der demonstrere Mercedes Driver Pilot’s andre funktionaliteter der også fungere på level 3, som fortæller den historie du gerne vil fortælle?[/quote] Nope, og jeg tror heller ikke du finder noget. Man skal ikke være raketforsker for, at regne ud, at deres system kan mere end det niveau det er godkendt til. Men hvad der er i vente holder de nok tæt til kroppen - du kan dog nok godt regne med, at de er klar til at køre hurtigere. De 40 mph er government regulation og ikke en begrænsning i systemet. Har du noget der bakker op om, at det forholder sig som du siger? Der må da være nogle udtalelser fra Tesla og Mushy-boy hvor de fremlægger deres strategi - altså dem med ikke at få nogle godkendelser. Hvorfor ikke lave en Autopilot version 2 og få den godkendt til Level 3? Det vil jo ikke stoppe videre FSD udvikling. Men det vil være med til at skubbe til hele markedet. Jeg ville da personligt gerne have en godkendt køkørsles pilot hvor jeg kan sidde og læse mails - det har jeg meget mere brug for, end noget der kan køre på de små landeveje eller inde i byen. :-)

Dette svar blev ændret 3 år siden af Cancerman.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
02/02/2023 kl. 05:44 #322
[quote quote=52136]#316 Selvfølgelig kan det det, men det passer ikke ind i hans fortælling.[/quote] [quote quote=52139]Har du mulighed for at linke til videoer der demonstrere Mercedes Driver Pilot’s andre funktionaliteter der også fungere på level 3, som fortæller den historie du gerne vil fortælle?[/quote] [quote quote=52149]Nope[/quote] Bare så vi er enige.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
02/02/2023 kl. 05:55 #323
[postquote quote=52145] Autopilot er en mere begrænset safety feature som mange andre konkurrenterne også tilbyder ligende. Det er ikke det samme som FSD. Dødsfald vil ske med tiden uanset hvad, vi vil også se det første dødsfald med FSD beta, det er blot spørgsmål om tid, og jeg kan love dig for at når det sker, vil det blive forside materiale på alverdens nyheds sider. Nyhedsmedier elsker at piske en stemning op når det gælder Tesla. Det giver mere mening at måle sikkerheden ved at kigge på hvor mange dødsfald der i gennemsnittet sker pr. kørt 1 million miles. statestik Køre du med Tesla's autopilot, er man 8 gange mindre sansynlig for at blive involveret i et trafik uheld, i forhold til resten af bilmarkedet. Og skulle du komme ud for et uheld, så er Tesla mange gange kåret som noget af den mest sikre bil til dags dato, men det er en anden snak. https://www.teslarati.com/tesla-autopilot-eight-times-less-likely-accident/

Dette svar blev ændret 3 år siden af knekker.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
02/02/2023 kl. 06:35 #324
#322 Knekker der sammenligner du pære og æbler. Man burde nærmere sammenligne Tesla med FSD og andre biler som bruger adaptiv fartpilot eller lign systener. Er ikke fair at sammenligner biler med "sikkerhedssystemer" mod biler med "sikkerhedssystemer" og biler uden i samme pulje. Udover det, så vil Tesla aldrig få godkendt FSD til mere en Level 2, så længe de kun bruger Vision. Lovgivningen er meget klar på det punkt og de siger at der skal være et "alternativ/backup" system, som f.eks. radar. Det er derfor de fleste andre mærker både bruger radar/kamera/mm. https://edition.cnn.com/2023/01/25/business/consumer-reports-ford-bluecruise-tesla/index.html

Dette svar blev ændret 3 år siden af Noztra.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
02/02/2023 kl. 06:48 #325
Kan åbenbart ikke redigere min post. :P Men udover det så ville jeg heller ikke tro på alt hvad Teslarati skriver, da de er meget pro tesla. :) Tænker hedder ikke det er helt godt at DOJ er begyndt at kigge Elon Musk claims vedr. FSD igennem. https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-01-31/tesla-received-requests-from-doj-related-to-autopilot-and-fsd
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
02/02/2023 kl. 09:57 #326
Det som undre mig mest ang. teslas teknologiske forspring er hvorfor hulen deres almindelige assistent systemer er så dårlige? Det er svært at forestille sig at en bil der ikke kan forstå vejskilte ordentligt og lign. være god til FSD? Men FSD er måske mere baseret på internet data end noget andet? hvorfor at egentlige sensorer og hardware bliver mindre vigtigt?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
02/02/2023 kl. 10:16 #327
[quote quote=52157]#322 Knekker der sammenligner du pære og æbler. Man burde nærmere sammenligne Tesla med FSD og andre biler som bruger adaptiv fartpilot eller lign systener. Er ikke fair at sammenligner biler med “sikkerhedssystemer” mod biler med “sikkerhedssystemer” og biler uden i samme pulje.[/quote] Hey Noztra, jeg forstår ikke helt hvad problemet er, kan du uddybe? Ford's Bluecruise, som er "den klare vinder" ifølge Consumer report du linker til, men som du er inde på, så skal du også selv være lidt mere skeptisk omkring hvem du lytter til. Det er ikke nogen hemmelighed at CR har en del tidligere ansatte fra Ford og GM, CR er meget biased i deres mening. Men hvis du vil sammenligne FSD med Ford's Bluecruise og du vil have ide om hvor landet ligger med no bullshit og biased, så er det værd at lytte til Sandy Monro, som lever af at skilde biler ad og analysere og holde dem op mod hinanden for at finde ud af hvem er vinderne og taberne. Her slagter han Bluecruise foran Ford's repræsentant(som bliver meget stille) og fortæller at FSD er langt mere gennemført. https://www.youtube.com/watch?v=GCRNYP5Qg34&ab_channel=MunroLive Og husk lige på at alle Tesla's konkurrenter i vesten satser på Lidar og premaps for at deres autopilot systemer kan fungere. Dette begrænser ikke blot brugen af f.eks BlueCruise, det gør det også kompliceret og omkostningsfuldt hvis man skal holde disse maps over hele verden konstant opdateret. Det er klart en taber løsning som ikke har nogen fremtid. FSD takler derimod problemet ud fra en generel use-case, frem for premaps og lidar, gør Tesla brug af vision, så tesla bilen konstant laver vurderinger ud fra omgivelserne den ser fra bilens kameraer. Sker der fysiske ændringer på vejene(ny konstueret vej f.eks), så afhænger FSD ikke af at skulle have opdateret premap sættet, dette gør ikke blot FSD langt mere flexible, det tillader også at FSD kan bruges på mange flere veje. [quote quote=52157]Udover det, så vil Tesla aldrig få godkendt FSD til mere en Level 2, så længe de kun bruger Vision. Lovgivningen er meget klar på det punkt og de siger at der skal være et “alternativ/backup” system, som f.eks. radar. Det er derfor de fleste andre mærker både bruger radar/kamera/mm.[/quote]Det lyder meget fornuftigt hvis Tesla har et backup system. Med det sagt, hele ideen med selvstyrende biler er stadig uudforsket tærritorie, dem som laver loven lære også stadig som udviklingen skrider frem, det betyder at de kan have en holdning indtil de har en anden. Hvis Tesla kan bevise myndighederne at vision based er fremtiden ud fra facts, så er der en stor chance for at loven ændres. Som jeg har sagt tidligere, så er de kinesiske producenter Tesla's største trussel, når det kommer til konkurrence. Alle vestens auto legacy OEM's aner ikke hvad de laver. Modsat vesten er det allerede gået op for kineserne at premapping er en taber løsning, så flere af dem er lige nu godt igang med at kigge Tesla over skulderne i forhold til vision based autopilot. [quote quote=52159]Men udover det så ville jeg heller ikke tro på alt hvad Teslarati skriver, da de er meget pro tesla.[/quote]Det er altså ikke tal Teslarati selv hiver ud af røven, de rapportere ud fra statestikker, altså facts. Jeg forstår ikke helt hvad i artiklen som du sætter spørgsmåltegn ved? [quote quote=52159]Tænker hedder ikke det er helt godt at DOJ er begyndt at kigge Elon Musk claims vedr. FSD igennem.[/quote] Myndighederne kigger alle producenterne igennem hele tiden. Det har de også gjort før mod Tesla, men gang på gang finder de ikke rigtig noget sted at hænge deres hat på. Ikke sagt at det ikke kan ske, men tiden har vist at det som regel enten aldrig rigtig sker, eller det ender med en reprimante og krav som har mindre betydning for Tesla.

Dette svar blev ændret 3 år siden af knekker.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
02/02/2023 kl. 13:32 #328
#326 Vil det så sige, at hvis et medie omtaler Tesla positivt og der er medarbejdere på det medie, der har en eller anden form for relation til Tesla, så vil du antage, at de ikke kan finde ud af at være objektive og derfor afskrive, hvad de siger?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I ain't got time to bleed
02/02/2023 kl. 14:03 #329
Er et kamera ikke meget begrænset hvis vejret er dårligt mm.? Jeg tænker radar kan bruges i langt flere situationer, optimalt er vel at have begge? Desuden kan Lidar jo se længere frem i trafikken, et kamera er begrænset til hvad det rent faktisk kan "se".
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
02/02/2023 kl. 18:14 #330
[quote quote=52153]Bare så vi er enige.[/quote] Hvad er det du prøver et sige? Så fordi der ikke er en YouTube video med falske påstande - det er jo åbenbart sådan Tesla gør ? - så kan Mercedes' system ikke mere end det er godkendt til på nuværende tidspunkt? Har du overvejet at det kan mere end de har frigivet men de vare ikke har frigivet det endnu? Du er kvik nok til, at du godt kan regne ud, at det hænger sådan sammen. Får du penge fra kulten pr. ord du skriver her? Fordi så har du da snart tjent hjem til en Model ZYX ;-)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
02/02/2023 kl. 18:17 #331
#327 Lad nu være med at påpege hykleriet ;-)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
02/02/2023 kl. 18:18 #332
[quote quote=52166]Det som undre mig mest ang. teslas teknologiske forspring er hvorfor hulen deres almindelige assistent systemer er så dårlige?[/quote] Fordi så kan de tage $12.000 for FSD.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
02/02/2023 kl. 19:11 #333
Hvis i ser en sommerfugl i jeres selvkørende biler, så SKAL i lave en undvigemanøvre! https://ing.dk/artikel/sommerfugl-udloeste-haard-opbremsning-foererloes-bus-forsoeg-blev-langtfra-succes-265442
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
02/02/2023 kl. 20:44 #334
#332 Jeg mindes ellers en kørelærer der sagde man ikke undvigende for noget mindre end en kat ??‍♂️
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
02/02/2023 kl. 21:55 #335
[postquote quote=52222] Meetoo! (stort kørekort ændrede det lidt..) ellers er det måske bare et tegn på alderdom? :-D
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
02/02/2023 kl. 22:35 #336
[quote quote=52223]ellers er det måske bare et tegn på alderdom?[/quote] Alderdom er ikke et dårligt bud :-D
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/02/2023 kl. 04:52 #337
Mht fejl med autopilot, Jeg har kørt til Italien i min Tesla 2 år i træk. Sidste år kørte vi 5000 km i Italien og undr hele turen, lavede den kun 1 reel fejl opbremsning. hvis jeg skal nævne hvor mange menneskelige fejl vi lavede under turen, det lå nok mere i nærheden af 20. Det skal siges at autopiloten blev brugt kun på motorveje. (Med 7 bilers afstand indstillingen) Men igen bilen har så mange sensorer, især når den pga kameraet advarer mod frontalt sammenstød. Teslas kamera system ser når biler foran en begynde at bremse, og jeg har på fornemmelsen de laver et regnestykke når de ser bremsen/den hastighed du kører med.. og så bipper bilen, da den kan se man vil ramme bilen foran med den hastighed man selv kører. * Den feature alene i min Tesla har reddet mig fra frontalt sammenstød mindst 100 gange på 2 år. Jeg var længst død, af frontalt sammenstød hvis ikke den kunne det der. Og ja det skyldes at jeg aldrig har kørt en bil med over 300 HP som accelerede så hurtigt og er så sjov at køre.

Dette svar blev ændret 3 år siden af Canis_lupus.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/02/2023 kl. 06:47 #338
[postquote quote=52153] [quote quote=52210]Hvad er det du prøver et sige?[/quote] At du vrøvler. Stop nu dig selv inden du igen ender med at modsige dig selv.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
03/02/2023 kl. 06:54 #339
[quote quote=52225]Den feature alene i min Tesla har reddet mig fra frontalt sammenstød mindst 100 gange på 2 år. Jeg var længst død, af frontalt sammenstød hvis ikke den kunne det der.[/quote] Øhh, er du ikke sød at klippe dit kørekort i stykker og stoppe med at køre bil??
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
03/02/2023 kl. 07:38 #340
Kan ikke huske om den har været oppe før: https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/2022-10-test-af-koereassistenter-se-hvilke-du-kan-stole-paa
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.