De få iranere der fejrede de første angreb fordi de troede Trumps plan var at redde dem og lave demokrati, i stedet for bare at bombe dem alle sønder og sammen for at stjæle deres ressourcer, må føle sig ret dumme nu.
Dette svar blev ændret 3 måneder siden af Deadlights.
#182 Den er så sindsyg, så den kan godt tåle at blive påpeget flere gange.
Jeg tror og håber han får kolde fødder her kl 02.
Men vil alligevel heller ikke blive overrasket, hvis han går i gang med krigsforbrydelser for fuld udblæsning
Så landede vi umiddelbart med en våbenhvile og fundamentet til en reel fred.
Kæmpe sejr til Iran hvis hvad vi ved so far er korrekt. Grundlæggende en markant ringere aftale end den Obama lavede med Iran.
Flot Trump ... virkeligt flot ....
#187 Han vil klart gerne ud, men prisen tror jeg er for høj.
Man kan selvfølgelig sige det er det amerikanske folk som kommer til at lide under at han må give Iran stort set alt de vil have, men jeg tror alligevel det er for ekstreme krav og jeg tror det er urealistisk at tro at Iran vil ændre deres position.
Det er et helt ubegribeligt nederlag for Trump hvis USA rent faktisk går med til Irans krav.
Derfor tror jeg enten han ikke har fattet situationen og ændrer mening når han vågner, eller at amerikanerne blot lyver og blot lader som om de har accepteret kravene, men opfylder dem ikke når det kommer til stykket.
Det er det største selvmål jeg overhovedet kan huske.
Han har futtet virkelig mange milliarder af på denne krig, han står til at skulle betale regningen for det han har ødelagt, og så kommer der sikkert yderligere told på alle skibe der skal igennem dernede, så det også bliver dyrere for alle os andre.
Israel står på den anden side og hopper op og ned i arrigskab over at de ikke har været med ved bordet, og Trump har lovet mere end de mener han kan give.
Det er dog før sket at Trump ikke helt overholder hvad der er lovet, så vi må se om han rent faktisk også bukker under for alle de krav Iran har.
Men hvor er det dog pinligt for Trump, tænk at de ikke bare makkede ret som han vil have og når han så råbte højere og blev mere Orange i hovedet end normalt, så ville de stadig ikke give sig. DET ER IKKE OK.. mvh Trump fra børnehaven.
#190 - Israel har fortsat med at bombe og Iran har retalieret. Jeg forestiller mig at det er ret sandsynligt at Mossad eller IOF snigmyrder de Iranske forhandlere.
[postquote quote=83087]
Iflg Trump er det en kæmpe sejr til USA!
Iran får potentielt indtægter fra Hormuz strædet, skal ikke af med højtberiget uran og kan fortsætte deres atomprogram .... Yes yes ... det et en sejr for USA, eller noget....
plus som #190 også siger, det har kostet mindst 25 mia USD at lave en krig som stiller USA(og verden!) et markant dårligere sted end den aftale som Obama forhandlede ... shit det et pinligt.
Her er Irans krav:
1: USA skal stoppe sine angreb.
2: Iran skal have fuld kontrol over Hormuzstrædet.
3: Iran skal have lov til at berige uran.
4: Alle direkte sanktioner skal ophæves.
5: Alle indirekte sanktioner skal ophæves.
6: Resolutionerne mod Iran fra FNs Sikkerhedsråd skal ophæves.
7: Det Internationale Atomenergiagentur skal droppe sanktioner.
8: Iran skal betales kompensation.
9: Amerikanske soldater skal forlade regionen.
10: Stop af krigen på alle fronter – inklusive i Libanon, som Israel har invaderet.
Fuldstændigt sindsygt hvis USA går med til dem. Det er en utvetydig kapitulation fra USA's side og en kæmpe, KÆMPE sejr for Iran.
[postquote quote=83092]
Sidste nye jeg hørte i P1 debat var der bliver luftet et tal som hedder 2mil USD per skib som skal passere Hormuz ... det er godt nok nogle vilde beløb som kommer til at skaffe Iran rigtigt mange penge og kommer til at blive en kæmpe hovedpine for golflandende.
Jeg har svært ved at se, at USA accepterer de krav.
Ikke engang Trump kan spinne det til en sejr.
Så jeg tror godt vi kan regne med, at bomberegnen fortsætter.
#196 - Det giver USA 14dage til at flytte den næste 1/3 af deres Shock’n’awe våben og luftforsvarsmissiler til mellemøsten inden de bomber en omgang pigeskoler og attrapper igen