Valg - 2026
#220 Jep. Og hun nyder det hver eneste dag.
Nu er hun lige rigtig menneskelig og sød her i valgkampen.
Bare vent - morgen er vi tilbage ved den gamle Mette, der regerer med frygt. 🤷
Jeg er ikke helt sikkert med Trolex - medmindre han bliver tilbudt et fedt job et sted?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Venstre står klart til en kæmpe valglussing for andet valg i træk. De står til under 10% og det må siges at være et nederlag uden lige. Jeg kan godt se Trollex træde ned, hvis det ikke forbedres markant i valget.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Jeg sidder og ser Valgaften på DR
Og, jeg er nok bare en havelåge her. De bliver ved med at vise at Moderaterne får 14 mandater, blå blok får 78 og rød blok får 83. Og så kan Løkke lege Kongemager.
Men, kræver det ikke at de fem partier i hhv blå og rød blok, blivr enige om at sige "Vi vil godt lave regering sammen" og det kan jeg ikke lige se.
Og, hvis jeg har talt korrekt, så er der ikke nok til en midterregering uden DF og DF vil ikke lave regering med Venstre.
Fuck jeg hader politik en gang i mellem
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Messer aka mini trump aka putins danske ven ser ud som en ny hilter. På nogle billeder.... "hyggeligt".
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
[postquote quote=82675]
Det er sgu en sørgeligt omgang... fremgang med 12 mandater til DF:(
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Et relevant link med live opdatering af optællingen:
https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/resultater
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Jeg har satset min AI-genererede Black Lotus på Mette. Flotte resultater indtil videre (desværre også for DF).
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
[quote quote=82674]Men, kræver det ikke at de fem partier i hhv blå og rød blok, blivr enige om at sige “Vi vil godt lave regering sammen” og det kan jeg ikke lige se.[/quote]
De behøver ikke være enige om alle skal være i regering. De skal blot støtte den regering der sidder.
Vi har næsten altid mindretalsregeringer - dvs partierne I regeringen har ikke 90 mandater, men der er 90 mandater der støtter den.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Socialdemokraterne, Venstre, Moderaterne, Konservative og Radikale kan levere 90+ mandater.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Så SVM kan fortsætte med Konservative og Radikale som støttepartier. Det er en mulig konstellation.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
hmm, vildt nok,
Det kan give en del forskellige konstellationer, højre-center, venstre-center, centrist
Men er vel for langt fra DF til moderaterne, til at højrecenter er realistisk ?
Tror ikke man vil lave en mindretals-regering i disse tider
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Ja, det er spændende hvordan det ender - der går nok nogle dage før vi ved det med sikkerhed.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Trolex lukker umiddelbart ned for, at SVM kan fortsætte. Man må også sige, at det har kostet Venstre dyrt at pege på Mette som statsminister. Så det er måske smart nok ikke at gøre det igen. Tilsvarende vil det måske være dumt for Konservative at pege på Mette. Lars Løkke får nok svært ved at lave sin midterregering.🤷♂️
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
#236 Jeg har også lidt svært ved at se hvordan den kage lige skal skæres...
Med de mange ultimative udmeldinger om at "dem nægter jeg at lege med" så er det et svært puslespil.
Meeeen mon ikke nogen af dem bløde lidt op hvis der er udsigt til indflydelse/ministerbiler/en ny SM/indsæt selv noget at bestikke med
Personligt synes jeg det vil være fint med en midterregering - jeg ville bare ønske jeg kunne slippe for Mette - enhver anden Socialdemokrat måtte sådan set gerne tage den for min skyld. Orker bare ikke mere Mette (selvom hun unægtelig er en dygtig politiker)
Dette svar blev ændret 4 måneder siden af Cancerman.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Så kommer der sikkert en lang periode hvor ingen kan blive enige om hvordan den nye regering kan skæres, og det hele er lidt i limbo, så kommer der en 3 mdrs sommerferie for dem, og så har der lige været et halvt år uden arbejde for Danmarks bedste.
Luk dem alle inde på borgen og luk dem først ud når de er enige, så kommer der sikkert hurtigt hvid røg ud af skorstenen. Om de så går ud og skriver "Habermus Papam" ved jeg ikke lige, men det kunne nok give DK lidt omtale. =)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0