Valg - 2026
#237 Ved sgu ikke om hun unægteligt er en dygtig politiker. Jeg synes det hele er meget reaktivt. Og når det er proaktivt, er det noget med at please kernevælgerne. Og så det her med "skynd jer at være bange allesammen" hele tiden.
Om ikke andet var det en seriøs dukkert for regeringen og især Socialdemokratiet i går, så vælgerne var trods alt ikke helt så meget med, da det kom til stykket.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Martin Lidegaard på TV2: https://nyheder.tv2.dk/politik/2026-03-25-faa-overblikket-hvem-peger-paa-hvem:
[blockquote]Enten skal vi hen over midten[u][b] overbevise de blå om, at de skal være grønne[/b][/u], ellers skal vi have flertal, hvor de [u][b]røde skal overbevises om at føre en økonomisk ansvarlig politik[/b][/u]. [u][b]Jeg ved ikke, hvad der er sværest[/b][/u], men det er de to muligheder, der er.[/blockquote]
Hold op ikke hvor er dette et skarpt citat. Dette opsummere lige præcis mit problem når jeg skal sætte mit kryds...
Dette svar blev ændret 4 måneder siden af StiX.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
[postquote quote=82697]
Så har du vel stemt på Martin Lidegaard? :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
#245 han siger jo mellem lignerne at
blå blok = ansvarlig økonomisk politik men uansvarlig klimapolitik
Rød blok = ansvarlig klimapolitik men uansvarlig økonomisk politik
Dette er jeg meget enig i.
At han så mener at radikale selv fører ansvarlig politik på begge områder er ikke en præmis man behøver købe ind på for at være enig i det foregående.
#247 nej, jeg vil ikke risikerer at min stemme bringer Mette Frederiksen tilbage på posten, på trods af jeg egentlig gerne ville have stemt radikalt.
Jeg er den stolte giver af en blank stemme. Rød økonomisk politik er uansvarligt, men jeg kan heller ikke gå ind for blås klimapolitik, så det må blive en finger til dem alle.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
[postquote quote=82706]
Fair - Dog vil jeg sige at radikale måske også har en meget naiv/idealistisk tilgang til indvandresørgsmålet
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Det er lige som tyskerne i fodbold.
Der 180 mandater i folketinget, og i sidste ende vinder Mette F
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Det var ikke længe der gik, før der opstod kaos i borgernes parti:
https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/nyvalgt-folketingskandidat-borgernes-parti-smidt-ud-af-partiet
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
#253 Må indrømme at det var en noget uskøn måde han forlod Nye Borgerlige på, nu kan jeg ikke huske det 100% men det var da noget med at han ville have flere penge som formand en Vermund havde fået, og ville 100% styre hvordan alle pengene skulle bruges, også flere på sig selv end ellers havde været normalt.
Jeg havde håbet på at han ikke var kommet ind, mest fordi han virker utrolig usympatisk, og konstant afbrød i en af de debatter jeg så, og ikke mindst fordi DK ikke har brug for flere helt små partier.
Ellers er jeg da sikker på at Lars da ikke har haft den mindste anelse om at han lavede alt muligt gøgl ved siden af der ikke var helt fint i kanten. Så hvis vi kun kigger på manden og hans nye parti der er kommet ind, så anerkender jeg da 100% at han må være ekstrem ærgerlig over allerede at have mistet en.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Altså jeg har sgu heller ikke direkte sympati for ham.
Men det er sgu sur røv hvis folk lyver en op i ansigtet.
Men Harris er I hvert fald ude og har droppet sin orlov.
Ingen andre partier vil røre ham med en ildtang... Ikke underligt.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Liberal Alliance kan også.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/liberal-alliance-ekskluderer-nyvalgte-cecilie-liv-hansen/11136287
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
Alfså hvad foregår der? Checker partierne ikke folk ordenligt eller folk bare nogle kæmpe løgnere?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
[postquote quote=82772]
Når man tænker på hvor meget der kan tjenes ved at være på Borgen, så kan jeg forestille mig der er mennesker der er villig til at gå meget langt for at komme i folketinget.
Bare se hvor meget Mike Fonseca fik ud af det, ved bare at være løsgænger, og han kunne have hevet endnu en million fra Moderaterne. Det at være politiker er blevet en pengemaskine
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0