[quote quote=82121]Lars er som Mette: Man kan hade personligheden/politikken men man kan ikke tage fra nogen af dem, at de er dygtige politikere – de dygtigste to vi har her i landet.[/quote]
Jeg giver dig ret. De er begge to dygtige politikere. De forstår at spille spillet og udnytte de muligheder og redskaber der er til rådighed. Men, det er klamt. At vælger at ville købe ikke bare ét mandat, men to mandater, det synes jeg er langt over stregen.
Jeg har ingen anelse om hvem jeg vil pege på lige nu som statsminister. Det bliver ikke Mette og Lars. Det bliver ikke Troels.
Skulle det være helt vildt, bare for at se en valgperiode der er fuldstændig sindssyg, kunne en Lars Boje være skæg. Lige så meget fordi du ikke har den fjerneste anelse om hvad der sker i morgen.
Valg - 2026
#60 Vi står i en verdenssituation hvor der ikke er plads til amatører.
Lars, Mette eller Troels er de eneste 3 der er mulige SM kandidater.
Kunne du forestille dig Pia?
Hvordan tror du lige hun ville klare SM eller UM posten? Hun har hverken evner eller format til at tage en tung ministerpost - hun kan max klare noget "blødt" som ældreminister eller noget andet mere eller mindre ligegyldigt.
[quote quote=82125]Kunne du forestille dig Pia?[/quote]
Nej for Guds skyld.
Jeg kan slet ikek forestille mig nogle af de kandidater vi har lige nu, gøre det godt i 4 år.
Jg vil bare gerne se noget andet. Alex kunne også være sjov, med Inger som UM. Bare for at der sker noget andet end hvad vi har været vant til.
Jeg er træt af at det altid er Venstre eller Socialdemokratiet. Jeg vil se Herfølge vinde Danmarksmesterskabet eller en Australier vinde OL i Speedscating fordi alle de andre vælter foran ham.
Jeg vil have den der oplevelse om fire år, hvor jeg kigger tilbage og tænker "What. The. Fuck"
[quote quote=82127]Jeg vil have den der oplevelse om fire år, hvor jeg kigger tilbage og tænker “What. The. Fuck”[/quote]
Ja, det kunne ha været sjovt for 10 år siden.
Det er der bare ikke råd til de næste mange år.
#63:
Jeg synes bare de politiske ting Lars og Mette bræger op om, ikke er fair.
F:eks. at Lars vil hæve boligskatten og Mette vil indføre en formueskat. Det kommer ikke til at berøre mig, da jeg ikke har det ene eller det andet, men jeg synes ikke det er fair for de parter det kommer til at gå ud over.
Jeg vil godt indrømme jeg har stemt Enhedslisten de sidste par gange, men jeg synes Pelle er direkte klaphat, og vil jeg slet ikke have ind og rode med nogle ministerier.
Jeg vil også indrømme, Alex er nok den der tiltaler mig mest lige nu, baseret på politiken der føres.
#64 Vi er helt enige om, at deres politik er helt i skoven.
Jeg får knopper af Mettes misudelsesskat. Har ikke lige sat mig ind i Lars forslag om boligskat.
Jeg ville elske Alex som SM, men set med de store briller, så er tiden bare ikke til det lige nu.
Der skal nogen med pondus ind og sidde - så må vi prøve det andet når der forhåbentlig er ro på eller de "unge" er blevet mere modne.
Og ja. Der er røvsygt, men for helvede verden står i en lorte situation lige nu.
Drømme scenariet for mig lige nu er TLP som SM. LLR som UM og AV som skatte eller finansminister.
[quote quote=82134]Jeg ved ikke hvad drømmescenariet er, for lige meget hvem der ender som statsminister, er der så mange brodne kar der skal støtte op omkring den person, at det hele er noget lort.[/quote]
OK. Så lad os kalde det "det bedste vi kan vælge imellem" 😁
Martin er vred 😁
https://twitter.com/thorborg/status/2029174148660883793?s=20
Man kan ikke bebrejde ham. Man skal være mere end almindelig fatsvag hvis man synes det er en god ide... Eller også er man et lille menneske med ondt i røven over andres success...
Hov vent, det er jo definitionen på en Socialdemokrat 😁
[postquote quote=82130]
Men så vil du være afhængig af Morten og Inger, er det ikke dybt problematisk?
[quote quote=82147]Men så vil du være afhængig af Morten og Inger, er det ikke dybt problematisk?[/quote]
Ikke mere end en rød vil være afhængig af EL 🤷
Nu kan en regering jo heldigvis godt være afhængig af nogen uden, at der betyder de får alt hvad de peger på.
Det er klart at et støtteparti altid kan råbe op om, af de vil have det ene og der andet for ikke at trække støtten til en siddende regering... Men hvor ofte er der lige sket?
Når først der sidder en rød eller blå regering, så er der sjældent nogen af støttepartierne der har travlt med at vælte den - selvom de ikke får alt som de vil. De råber op om det, men det bliver næsten altid ved snakken.
Så nej, jeg er ikke så nervøs for støttepartierne.
Kommer de med i regeringen, så ser det selvfølgelig lidt anderledes ud.
Dette svar blev ændret 4 måneder siden af Cancerman.
Jeg har ikke noget problem med, at de påvirker politikken - de får aldrig "sindsyge" ting igennem - som f.eks. at stoppe støtten til Ukraine eller andet tosset.
Det er valgkamp - de lukker alle alt muligt lort ud for at fedte for deres vælgere.
Jeg tager det ikke så tungt - det skal nå gå. Så længe vi slipper af med Mette :-DD
Hvis nogen skulle have misset det, så er Mette godt i gang med at dele flere gaver ud til udvalgte vælgere.
Denne gang er det så åbenbart Kristian, det er Å-så-syndt-for, så han skal selvfølgelig have nogle penge af Mette - eller i dette tilfælde en tidlig pension - alt andet er jo - og hold nu fast, nu kommer den sædvanlige traver fra de røde: URETFÆRDIGT!!!
Gud fader, det er lige til at brække sig over.
https://www.bt.dk/politik/kristian-er-mette-frederiksens-nye-frontfigur-man-kan-jo-aldrig-vaere-100-procent-enig-i-alt
Var egentlig neutral i forhold til formueskatten. Men al respekten er jo røget, efter man har set de her hystader med helt vanvittige formuer tude og skrige over bare tanken om at miste en forsvindende lille brøkdel af deres formue. Ved nærmere eftertanke er det nok en rigtig god idé, at nogle lidt mere fornuftige mennesker får lov at forvalte den lille dråbe af, hvad divaerne har suget ud af samfundet.
Det er dog vigtigt at sikre et pænt skattesmæk, hvis de forsøger at krybe ud af landet med rigdom, de kun kunne tilrane sig takket være et land som Danmark, som har givet dem alle de muligheder og den støtte, de har haft brug for.
USAs fald viser, hvilken glidebane det hurtigt ender med, når forskellen mellem rig og fattig bliver større og større. Og det er allerede meget tydeligt at se, hvorledes de her personer bruger deres rigdom til at skabe indflydelse, hvor det ikke hører hjemme. Så længe vi kun taler om de helt vanvittige formuer (25 millioner+) tror jeg de fleste er enige om, formueskatten er en god ide. Det er godt vi tager dette emne op, inden det er for sent.
Minimumskravet for at få en stemme vil nok være en formueskat eller, noget, der ligner.
Dette svar blev ændret 4 måneder siden af Deadlights.
[quote quote=82160]Det er dog vigtigt at sikre et pænt skattesmæk, hvis de forsøger at krybe ud af landet med rigdom, de kun kunne tilrane sig takket være et land som Danmark, som har givet dem alle de muligheder og den støtte, de har haft brug for.[/quote]
Det findes allerede
Har du haft gang i meget iværksætteri siden, at du ved at det er åh, så fantastisk at være iværksætter her i landet? Fordi jeg har ret svært ved at se hvorfor det er så fedt fremfor andre lande.
Prøv at forklare mig, hvorfor man skal betale skat af noget man allerede har betalt skat af?
Og prøv så lige at se hvorfor de fleste råber op: Det er fordi der er udsigt til, at det her bliver en ny "skat fra helvede" hvor man bliver beskattet af penge man overhovedet ikke har.
Det må være trist at have så ondt i røven over nogen har success. Hvor meget tror du lige de her mennesker allerede har bidraget til samfundet?
Det er så selvmodsigende, at kæfte op om ulighed og så være fortaler for at man behandler folk forskelligt. Christ.
[postquote quote=82127]
Man skulle tro at folk havde lært noget af USA - men folket forbliver åbenbart ved med at være dummere end snot.
#75 Nu er jeg ikke i fare for at ryge i den skat. Men havde de sagt at du skulle betale mere i skat af de penge du havde stående på din konto, og allerede havde betalt skat af, og du oven i købet skulle betale af den formue du havde i friværdi mm., så ville du vel tænke det var lidt mystisk. Bevares, det rammer så kun de rigeste, og alle i det her land vil så synes det er ok, for flere penge i statskassen, uden man selv skal aflevere noget er åbenbart pr definition godt.
Det er jo ikke fordi de ikke allerede har betalt skat af de penge. De har i forvejen snakket om en top top skat eller en top top top skat.
Californien lavede noget lignende eller truede med at gøre det, og der regnede de ud at hvis en lille del af dem der blev ramt flyttede, så fik de betydeligt færre penge ind overordnet set uden at gøre noget. Tilsvarende har det været med Norge, hvor formuen også blev beskattet, og det var vist noget med 30-40 milliardærer og millionærer flyttede ud af landet. På den positive side mener jeg dog at Norge stadig var i plus, selvom nogle forlod landet. Men der er jo ingen der ved hvordan billedet vil se ud over tid. For hvis man sidder og har lavet et start-up, eller tjener voldsomt med penge, mon ikke de så begynder at få hjælp til at gemme deres penge udenfor landets grænser så man får færre penge ind. Det vil mit gæt være, for Panama Papers viser jo fint at de alligevel ikke straffes ved at gøre det.
Senest har Holland indført skat på urealiseret afkast på aktier, hvilket for mig at se bliver det næste de finder på efter denne skat. Det er endnu mere problematisk.
[quote quote=82164]Senest har Holland indført skat på urealiseret afkast på aktier, hvilket for mig at se bliver det næste de finder på efter denne skat. Det er endnu mere problematisk.[/quote]
Det er ret præcist det som "skatten fra helvede" er/var herhjemme. Mere præcist lagerbeskatning af aktier.
Det har kostet nogle danskere kassen - penge de aldrig har haft.
Se evt. her: https://www.dr.dk/nyheder/indland/skatten-fra-helvede-ryger-niels-slipper-betale-22-millioner-kroner
Det er præcis det folk frygter ved den nye millionærskat - at man skal betale penge af en formue der kun eksistere på papiret - dvs. man i værste tilfælde skal i banken for at låne penge til at betale skat.
Misundelsesskatten er KUN til en ting: at fiske vælgere om ovenstående.