[quote quote=29632]Du kunne jo starte med ikke at snige dig uden om spørgsmål.[/quote]
Hvilket spørgsmål savner du svar på? Og nej, selvfølgelig oplyser jeg ikke min baggrund. Det er generelt ret dumt på internettet, medmindre man er en offentlig person.
[quote quote=29632]modsigelser[/quote]
Da jeg først skriver at høj immunrespons, skabt af infektion og vacciner, øger selektionstrykket i samfundet, som i sidste ende øger risikoen for nye mutationer, bliver jeg anklaget for at det jeg skriver ikke er korrekt, selvom den viden påviseligt kommer direkte fra ekspertgruppen.
Pludselig skal debatten så drejes over på hvorfor ekspertgruppen anbefaler vacciner. Spørgsmålet er sådan set fint nok, for jeg undre mig også over hvorfor de nedtoner denne problematik (specielt hvis jeg havde været vaccineret), når de selv lister dette som et muligt scenarie:
"1) En ny virusvariant med
større smitsomhed (også/især) blandt vaccinerede, og
øget morbiditet og mortalitet
end de nuværende varianter. Disse ændringer kan ske i spikeglycoproteinet eller i andre virusgener ved punkt
mutationer og ved recombination.
Sandsynlighed for ændringer, der gør virus mere smitsom - også/især blandt vaccinerede - er stor så længe antallet af smittede globalt er højt og vaccinedækningen øges i områder hvor smittetrykket
er højt.
Effekt: (Lav til) middel/stor. Vaccineeffekten kan formindskes i en hvis grad, om end det er ukendt i hvor høj grad. En
højere smitsomhed (bundet i en evne til at omgå det vaccineinducerede immunrespons, primært antistof responset)
vil være forbundet med en mindskning af den vaccineinducerede beskyttelse mod sygdom og død (som afhænger
både af antistofresponset og nok i endnu højere grad af det cellulære immun respons).
En øget smitsomhed, der især
er udtalt for allerede vaccinerede, vil øge den negative effekt på epidemikontrollen. Selv hvis vaccinerne stadig har nogen effekt, vil den øgede morbiditet og mortalitet potentielt presse hospitalerne. Hvis den øgede smitsomhed ikke
er associeret med en stigning i sygdom og død vil effekten blive mindre og evt. gå fra middel til lav."
Kilde. Side 12.
[quote quote=29632]Jeg holder på du er en troll, og intet andet har at sige, end at smide links, citater og modsigelser mod dine egne udtalelser.
Men, det er jo standard med jer konspirationsteoretikere.[/quote]
Du får til til at lyde som om jeg ikke selv argumenterer.
Men det er da også virkelig forfærdeligt at jeg bruger citater til at påvise mine argumenter om virusevolution, og efterfølgende kan referere til mine kilder via links, som peger direkte til Finansministeriets hjemmeside og ekspertgruppens rapport.
At du ikke vil forholde dig til links og citater, får mig bare til at antage at du rent faktisk ikke har læst eller gider læse noget som helts, men blot fastholder at jeg tager fejl.
Vi ved at vacciner og smitte hæver selektionstrykket, ved at hæve immunresponset.
Vi ved at mutationer sker ved højt selektionstryk.
Vi ved at mutationer specielt sker i områder hvor smittetrykket er højt, og hvor vaccinedækningen øges.
Vi ved af erfaring, at smitte ikke kan holdes ude på tværs af grænser.
Vi ved at kun ca. 40% af jordens befolkning er fuldt vaccineret.
Vi ved at virus kan springe fra dyr til mennesker, og fra mennesker til dyr, og at det øger det risikoen for virusmutationer.
Og for god ordens skyld, et relevant citat:
“Freedom is the freedom to say that two plus two make four. If that is granted, all else follows.” - George Orwell.