Hvem er ikke vaccineret og er imod vaccinen?

11/11/2021 kl. 16:09 #181
Cancerman
#39 Utroligt, at du gider blive ved med at sidde og kæfte op på trods af ingen gider høre på dig.
#73 Jeg kan ikke lade være med, at tænker over hvem du er sendt i byen af?
Hvad han får ud af, at sidde her og hælde vand ud af ørene er et godt spørgsmål
#43 Jeg har aldrig sagt han ikke må have sin holdning. Jeg siger, at jeg ikke forstår, at han gider blive ved med at prøve at overbevise andre om sin “religion”
Tråden handler om at høre og forstå de folk som ikke er vaccineret, og ifølge Cancerman må i også gerne dele jeres mening, men i skal ikke kæfte op omkring det og hvis i er sendt i byen med en hemmelig agenda, så bedes i også holde kæft. Sig mig, kan du snart bestemme dig for om vi har lov til at deltage i tråden eller om vi skal holde kæft? Jeg er klar over at emnet er til en vis grad ømtåeligt, og nogle folk har mere svært ved at styre deres følelser end andre, Men der er godt nok ikke nogen grund til at tale til folk på den måde, blot fordi de ikke deler din mening.

Dette svar blev ændret 4 år siden af knekker.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2021 kl. 16:17 #182
#180 Hvis det var derfor han deltog i tråden ville det være fint. Se hans første post i tråden
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2021 kl. 16:38 #183
#181 Nu handler tråden om at forstå de folk som ikke vil vaccinen, den handler ikke om forsøge at lave karaktermord på folk som ikke deler jeres mening.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2021 kl. 16:49 #184
#182 Hvis han havde deltaget på den præmis kunne det være gået bedre for ham.... måske. Jeg tænker folk har svært ved folk som modsiger sig selv, som linker flittigt til kilder men nægter at konklusioner er rigtige. Han er lige så meget hykler som han mener vi alle sammen bliver :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2021 kl. 16:49 #185
[postquote quote=29468] Hvor har mayday-rewire så forklaret om han er vaccineret eller ej? Kanske han har i en eller anden obskur post på side 3, hvor han gemmer det i noget mundbavl. Han vil jo ikke svare på de ting han bliver spurgt om, klart og lige. Lige så vel som du ikke ville det i den anden tråd. [quote quote=29455]Skal vi til at godkende at vi arbejder i spil eller filmbranchen før vi kan / må udtale os om disse?[/quote] På ingen måde. Vi er sikkert flere, deriblandt mig, som ikke arbejder i spil eller filmbranchen. Men du vil tydeligvis ikke svare på et simpelt spørgsmål. Jo, med en masse links, citater og andet godt fra havet. Plus. Du deltager ikke noget andet på sitet, så jeg er med dem, som mener du er sendt af en anden bruger, herind, alene for at skabe splid og være en troll.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
11/11/2021 kl. 16:49 #186
[postquote quote=29468] Jeg er helt enig med dig ift. at trådens formål er det som du nævner. Jeg ved ikke om du har overset min henvendelse i #40, men eller kunne jeg godt tænke mig at forstå din vinkel på dette.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
http://konsolting.blogspot.com/
11/11/2021 kl. 16:53 #187
#180 Stop dig selv og lad være med, at sætte dig selv i offerrollen. Jeg skriver at jeg simpelthen ikke fatter, at I gider bruge jeres energi på, at sidde her og skændes med folk. Hvis I vil spilde jeres liv på det, så skal I være velkommen men jeg synes personligt det er tåbeligt. Jeg ved godt, at du elsker at sætte dig selv i offerrollen men det kan du gøre et andet sted. Jeg gider ikke høre på det.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2021 kl. 16:59 #188
[quote quote=29463].. ifølge Cancerman må i også gerne dele jeres mening, men i skal ikke kæfte op omkring det og hvis i er sendt i byen med en hemmelig agenda, så bedes i også holde kæft[/quote] Helt specifikt så er det det ævl her jeg ikke gider høre på. Du kan lukke alt det ud du vil, men jeg tillader mig at undre mig over hvorfor, at du gider spilde dit liv på det. Hvis jeg ikke gad at høre på dig eller mayday, så var I nok røget ud på røv og albuer for længe siden.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2021 kl. 17:31 #189
Jeg er først hjemme fra arbejde nu... der er da sket lidt her i tråden siden :) #154: Jeg har svaret på dit generelle argument i #137 hvor jeg igen nævner "epidemikontrol + vaccine dæmmer varianter" hvilket er den gængse holdning fra eksperterne. Det er vel ikke så kompliceret at se hvad jeg mener med dette? Dit opstillede spørgsmål er irrelevant fordi du har oversimplificeret og fordrejet situationen for at få den til at passe til dit argument. Hvis vi stort set udrydder smitten i DK så vil varianten ikke opstå i DK. Det er et faktum fordi mutationer sker i folk der er inficerede, og hvis infektionen er ikke-eksisterende (eller næsten) så er sandsynligheden for mutation ekstremt lille, uanset hvad selektionstryk der måtte være. Præcis som ekspertgruppen nævner er problemet steder med STOR SMITTE og UJÆVN VACCINEUDRULNING (ligner det noget som du gerne ville have? Ups!). Hvis vi sørger for at blive vaccineret vil vi kunne opdage en ny farligere variant INDEN den er udbredt i Danmark, og om nødvendigt lukke ned inden det bliver alvorligt. Problemet i dit argument er, at hvis man lader smitten hærge så falder hospitalsvæsen sammen, med adskillige unødvendige døde som konsekvens, og vi bliver ekstremt dårligt stillet i en sådan situation hvis/når en ny variant kommer, og som med al sandsynlighed vil komme udefra.

Dette svar blev ændret 4 år siden af -dut-.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2021 kl. 17:54 #190
#187 Og jeg er sådan set træt af at høre på dit pis og konstante nedrakken fordi du ikke kan finde ud af at tale ordentlig, så jeg melder mig ud af denne tråd. Du skal selvfølgelig være velkommen til at smide mig på ud "på røv og albuer", der findes andre steder at debatere, så det går nok.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2021 kl. 17:59 #191
#189 Det gør du bare. Når du begynder at opfinde og fordreje mine udtalelser, så gider jeg ikke høre mere på det.

Dette svar blev ændret 4 år siden af Cancerman.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2021 kl. 19:13 #192
Jeg bød selv ind i midt i tråden som moderat vaccineskeptiker. Jeg har fuldt med i tråden, men jeg synes ikke rigtig, at det har ændret noget for mig? @Canis_lupus er du egentlig blevet klogere? :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
11/11/2021 kl. 20:12 #193
#191 100% respekt for din måde at skrive tingene på. Det er det der gør at du ikke bliver udskældt som andre i tråden <3 Har du tænkt over at et lav som danmark ved en solid udrulning af vacciner står i en noget bedre situation angående syge og døde end lande som har et lavere vaccine tilslutning? og hvad er dine tanker omkring det? :)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
12/11/2021 kl. 07:53 #194
Til jer der går op i baggrundsviden. Læs nedenstående citat, og reflektér over det. Jeg beder jer egentligt bare om at tænke selv.
"Så længe der er omfattende coronavirusepidemier i områder, hvor der samtidig vaccineres, og hvor mange derfor har nogen immunitet mod virus pga. tidligere infektion og/eller vaccination, øges risikoen for, at virus inkorporerer bekymrende ændringer." - Ekspertgruppen
Er der omfattende coronavirusepidemier over hele verden hvor der samtidig vaccineres i øjeblikket? Hvis svaret er ja, hvorfor skal min bekymring for at vi er ved at gøre os selv en bjørnetjeneste så latterliggøres? Jeg er modstander af vi ryster den evolutionære pose, og skaber et ukendt, potentielt større problem. At Danmark vaccineres 100% ændre intet i global kontekst, i forhold til den bekymring. Det er endda Ekspertgruppens øverste punkt over 4 mulige scenarier:
1) En ny virusvariant med større smitsomhed (også/især) blandt vaccinerede, og øget morbiditet og mortalitet end de nuværende varianter. Disse ændringer kan ske i spikeglycoproteinet eller i andre virusgener ved punkt mutationer og ved recombination. Sandsynlighed for ændringer, der gør virus mere smitsom - også/især blandt vaccinerede - er stor så længe antallet af smittede globalt er højt og vaccinedækningen øges i områder hvor smittetrykket er højt. Effekt: (Lav til) middel/stor. Vaccineeffekten kan formindskes i en hvis grad, om end det er ukendt i hvor høj grad. En højere smitsomhed (bundet i en evne til at omgå det vaccineinducerede immunrespons, primært antistof responset) vil være forbundet med en mindskning af den vaccineinducerede beskyttelse mod sygdom og død (som afhænger både af antistofresponset og nok i endnu højere grad af det cellulære immun respons). En øget smitsomhed, der især er udtalt for allerede vaccinerede, vil øge den negative effekt på epidemikontrollen. Selv hvis vaccinerne stadig har nogen effekt, vil den øgede morbiditet og mortalitet potentielt presse hospitalerne. Hvis den øgede smitsomhed ikke er associeret med en stigning i sygdom og død vil effekten blive mindre og evt. gå fra middel til lav.

Dette svar blev ændret 4 år siden af mayday-rewire.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
12/11/2021 kl. 09:08 #195
#193 som sagt, varianten vil komme udefra, så at vi vaccineres vil ikke være årsag til dette. Så hvorfor lade danskere dø og få senfølger hvis det kan undgås? Hvis der kommer en ny variant udefra, er det trods alt bedre at have et hospitalsvæsen der ikke er skudt i sænk fra starten af. Det er helt klart muligt at nye varianter vil komme, og det er da også noget der har været talt om adskillige gange. Derfor skal vi stadig sørge for epidemikontrol samtidig med vaccination for at vi kan holde infektionen lav i DK. Hvad der sker i Indien er ikke rigtig noget vi kan gøre så meget ved, desværre.

Dette svar blev ændret 4 år siden af -dut-.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
12/11/2021 kl. 10:19 #196
#193 Du virker oprigtig her, så lad mig sende et oprigtigt spørgsmål tilbage: Når nu ekspertgruppen ikke desto mindre anbefaler vaccinerne - og faktisk kalder dem "det mest effektive tiltag over for coronavirus" - hvad tror du så årsagen er?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I ain't got time to bleed
12/11/2021 kl. 10:31 #197
[quote quote=29518]#193 som sagt, varianten vil komme udefra, så at vi vaccineres vil ikke være årsag til dette.[/quote] Du argumenterer fra et underligt Dansk udgangspunkt. Jeg taler virusevolution generelt. Jeg er ligeglad med hvor denne mere dødelige/alvorlige/smitsomme variant kommer fra. Jeg mener man burde stoppe massevaccination globalt. Så jeg kan simpelthen ikke følge din logik. Jeg citerer lige igen:
Sandsynlighed for ændringer, der gør virus mere smitsom – også/især blandt vaccinerede – er stor så længe antallet af smittede globalt er højt og vaccinedækningen øges i områder hvor smittetrykket er højt.
[quote quote=29518]Så hvorfor lade danskere dø og få senfølger hvis det kan undgås?[/quote] Hvis alternativet kan være endnu mere død, og mere alvorlige senfølger, hvorfor så gamble? Som jeg også har været inde på tidligere, giver vacciner give god mening for udsatte da denne gruppe næppe vil hæve selektionstrykket markant. Det øvrige samfund burde kunne klare sig med meningsfuld epidemi kontrol i højsæsoner. [quote quote=29518]Hvis der kommer en ny variant udefra, er det trods alt bedre at have et hospitalsvæsen der ikke er skudt i sænk fra starten af.[/quote] Hvad hjælper det hvis der kommer en endnu mere alvorlig variant? [quote quote=29518]Derfor skal vi stadig sørge for epidemikontrol samtidig med vaccination[/quote] Der er vi så vidt enige. Dog kun hvis vi vaccinerede udsatte.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
12/11/2021 kl. 10:34 #198
#196 jeg tror "Så jeg kan simpelthen ikke følge din logik" er gensidig, så måske det er på tide at indse at vi ikke kommer nogen vegne.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
12/11/2021 kl. 10:36 #199
[quote quote=29520]#193 Du virker oprigtig her, så lad mig sende et oprigtigt spørgsmål tilbage: Når nu ekspertgruppen ikke desto mindre anbefaler vaccinerne – og faktisk kalder dem “det mest effektive tiltag over for coronavirus” – hvad tror du så årsagen er?[/quote] Jeg mindes ikke lige den formulering, hvor skriver ekspertgruppen dette? Hvilken side? Ekspertgruppen skriver også:
"På trods af dette er konklusionen, at hvis vi bruger vaccination som det eneste redskab til at hæmme smittespredningen, vil vi selv under de bedste betingelser have en voksende epidemi i Danmark, da Re vil være >1."
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
12/11/2021 kl. 10:42 #200
@mayday-rewire Jeg kan godt lide du bare undviger de spørgsmål som du ikke vil svare på. Genialt. Keep it up. Nå. Skulle vi aldrig vende tilbage til emnet?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
"Arguing with retards is like playing chess with a pigeon: No matter how good I am at chess, the pigeon is just going to knock over the pieces, crap on the board and strut around like it's victorious"
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.