[quote quote=51352]Der er 2 forklaringer på, at de kan lave de kæmpe nedsættelser:
1: De har altid været overpriced.
2: De sælger dem med tab, da de er på røven[/quote]
Det er okay at have en teori om noget og så være forkert, så længe man formulere sig på en måde så det ikke fremstår som om du ved hvad du snakker om, hvilket du desværre gør i dette tilfælde.
Blomkål er inde på det rigtige. Den fulde forklaring er at Tesla har selv været ude og sige at prisstigningen skyldtes den globale inflation på bl.a. råmaterialer og andet fra underleverandørene, og det har været svært for dem at forudse hvor priserne kommer til at ligge ude i fremtiden, så for at gardere sig, har de skruet priserne op som vi har set igennem de seneste 2 år.
Når det er sagt, under covid hvor hus og bil var i høj efterspørgsel, har Tesla ikke kunne følge med den enorme ordre log der kom, så synes jeg at det gav god mening for Tesla at øge prisen for at lægge en dæmper på efterspørslen, da folk blev frustreret over at skulle vente over 1 år på deres bestilling.
[quote quote=51357]meget simpelt, det er pga. Udbud efterspørgsel
https://cdn.britannica.com/70/74270-050-317C4423/Illustration-price-relationship-demand.jpg[/quote]
[quote quote=51360]OK, Fanboy. Nu mindes jeg ikke at have sagt noget om hverken opladning, rækkevidde eller netværk.
Nyd du bare din Tesla, men lad andre have deres mening.
Måske forhold dig til det jeg skriver i stedet.[/quote]
Hvor kommer denne aggression fra? Han prøver jo blot at forklare dig hvad ligger til grund for hvorfor prisen har været så høj.
rundspørge undersøgelser nominere Tesla's ladestandere til at have den bedste brugeroplevelse, hvor Electrify America f.eks. er noget upålideligt møj og generelt bare en rigtig dårlig brugeroplevelse.
En skam at se du føler dig nødsaget til at kaste "Tesla Fanboy" kortet, når folk blot videregiver dig facts.
Dette svar blev ændret 3 år siden af knekker.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0