Elon Musk er et Geni

16/01/2023 kl. 08:16 #261
[postquote quote=51466] Så det må give 5.3 km / KWh? Det _virker_ lavt hvis det er det bedste. Var ude at køre langt i min helt ny Enyaq her i weekenden. Ramte 4.2-4.7 km / kwh, hvilket jeg synes var skuffende taget i betragtning af den burde, i optimale betingelser, køre 6.725 km / kwh. Forskellen er 336 km imod 538 km
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
16/01/2023 kl. 08:18 #262
[postquote quote=51468] Enig i man ikke behøver 1000 km, men man vil gerne have mindst 500 km i reel kørsel, for at man kan køre mere end 3 timer af gangen og for man ikke skal lade hele tiden såfremt man ikke har lader i garagen.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
16/01/2023 kl. 08:53 #263
Ja men man BØR have lader hjemme, ellers giver det ingen mening at have elbil i min optik. Det er udelukkende ved langture at man har brug for mere end 200+ km for langt de fleste danskere! Det gælder jo om at have så lille et batteri som overhovedet muligt!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
16/01/2023 kl. 09:05 #264
#254 Ja, føj noget skrald sådan en EQS. Hvis jeg satte mig ned i dens luksuriøse sæder, lukkede døren med et klunk som fra et Franz-Jäeger, sad i sublim stilhed fra den grundige lydisolering, betjente knapperne med den helt rigtige taktile følelse, men synet så ramte mig på den knivskarpe MBUX hyperscreen, at WH / KM ikke er på niveau med Tesla, og den klasseledende rækkevidde var opnået med 120 kWh batteri!!! så ville jeg seriøst brække mig ud over panelerne af udsøgt åbenporet valnøddetræ. Føj!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
16/01/2023 kl. 09:24 #265
263 : Kom gerne med en forklaring på hvorfor Tesla KNUSER Tyskerne i deres egen hjemmebane https://ibb.co/jbDCjwY
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
16/01/2023 kl. 09:32 #266
#263 Schhh. Det handler kun om wh/km. Alt andet er uinteressant.... Altså lige indtil nogen er bedre end Tesla på wh/km, så flytter de nok bare målet igen. Så bliver det sikkert FSD vi skal diskuterer. Tesla er det eneste rigtige og det ved du også godt! ;-)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
16/01/2023 kl. 09:35 #267
[quote quote=51451]Cancer, det var så ikke det jeg mente med range.[/quote] Nej, det er klart, fordi det passede ikke ind i Tesla er gud fortællingen :-)
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
16/01/2023 kl. 09:43 #268
#264 VW Producere alt hvad de kan, så det er jo ikke fordi folk ikke køber bilerne. TESLA kan der i mod producere mere end efterspørgslen! derfor sænker de nu priserne!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
16/01/2023 kl. 09:45 #269
#264 Øv jeg blev owned der :( Mit bud er at Tesla DOMINERER Tyskerne i deres eget fædreland, fordi bilerne er god value og rent faktisk har været til at få fat i, fordi de ikke har været ramt lige så hårdt af forstyrrelser i forsyningskæden. Jeg synes at det er fedt at Tesla sælger en masse biler, og overvejer selv pt. at skifte min Q4 ud med en Model Y. Men med lidt sarkasme ovenfor prøver jeg at pointere at der stadigt er flere ting der udgør en bil, end hvad man kan slå op i et faktaark. Hvis jeg havde en million til en elbil så ville jeg personligt tage en EQS eller Taycan, selvom en model 3 performance sikkert lader hurtigere, er mere effektiv, er hurtigere 0-100 km/t og bringer mig ligeså fint fra A til B. Jeg bliver også lige mæt af en vaccumpakket bøf fra netto, som en krogmodnet bøf fra slagteren.

Dette svar blev ændret 3 år siden af TabascoPreben.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
16/01/2023 kl. 11:11 #270
[quote quote=51479]#264 VW Producere alt hvad de kan, så det er jo ikke fordi folk ikke køber bilerne. [/quote] VW solgte 366.000 el biler i 2022 Tesla solgte 1.250.000 elbiler i 2022. VW producere en brøkdel elbiler af det Tesla producere, så er det klart at Tesla med 1.250.000 solgte elbiler sidste år, vil være mere følsomt overfor markedsændringer som vi ser i form af en recession, hvor folk er begyndt at holde mere på deres penge. [quote quote=51479]#264 TESLA kan der i mod producere mere end efterspørgslen! derfor sænker de nu priserne![/quote] Blot fordi VW endnu ikke har meldt ud af de også vil blive berørt at recessionen, betyder ikke at de slipper for også at blive nødsaget til at sænke deres priser i forsøg på at bevare efterspørgslen. Alle konkurrenter sammenligner deres specs og priser mod Tesla, da Tesla er markedslederen i elbil segmentet. Hvis du tror VW og alle andre konkurrenter, bliver urørt af recessionen samt Tesla's nye priser, og derved ikke kommer til at følge trop med prisnedsættelser inden længe, så tror jeg du kommer til at få en overraskelse. Personligt er jeg spændt på at se Teslas Q1(og Q2) 2023 resultater for at se hvor meget Profit Margin'et er faldet med de nye priser, og så se salgstallene i forhold til konkurrenterne. Så vil vi hurtigt finde ud af hvem er vinderne og taberne i hele dette.

Dette svar blev ændret 3 år siden af knekker.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
16/01/2023 kl. 11:24 #271
[postquote quote=51362] Øh, tror du skal læse op på forbrugstallene igen. BMW i4 er, flere gange, blevet dokumenteret mindst lige så, og i nogle tilfælde, mere effektive som Tesla Model 3 LR. Ro på, ven.

Dette svar blev ændret 3 år siden af Johbe.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
16/01/2023 kl. 11:33 #272
Der må være nogen der kan lave nogle bil-kort, så vi andre kan være med i sammenligningerne!
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
16/01/2023 kl. 11:59 #273
[postquote quote=51482] Hvis ikke det var fordi TESLA nu dumper priserne så skal du sku nok ikke regne med at konkurrenterne sænker priserne lige med det samme... stort set alle har meget lange leveringstider og ingen problemer med at sælge det de nu engang kan levere! For at snakke om noget andet end priser og salgstal så må man da håbe de forbedre de nye biler uden p-sensor og radar. https://www.youtube.com/watch?v=qBRDHWJrINM

Dette svar blev ændret 3 år siden af Ghidora.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
16/01/2023 kl. 12:58 #274
After being the lead dog in the mass-market electric car race, VW and its brands have fallen behind. According to French automotive consultants Inovev, VW group sales of battery electric vehicles (BEV) will reach 257,000 in 2022, around 21,000 less than last year.
https://www.forbes.com/sites/neilwinton/2022/12/26/volkswagen-faces-2023-profit-hit-while-its-biggest-challenge-is-electric/ [quote quote=51485]Hvis ikke det var fordi TESLA nu dumper priserne så skal du sku nok ikke regne med at konkurrenterne sænker priserne lige med det samme… stort set alle har meget lange leveringstider og ingen problemer med at sælge det de nu engang kan levere![/quote] VW har endvidere selv været ude og sige at de forventer et fald i omsætnings på -50% i 2023. Det virker til at du ikke forstår hvad der bliver sagt. Jeg tænker du måske skulle tilbyde din service hos Inovev, da du ser ud til at vide bedre end dem og de markedsundersøgelser de konkludere ud fra. konkurrenterne som VW har alle lav sat profit margins, derfor mangler insitamentet til at nedjustere deres priser. Tesla som ligger med 28% Profit Margin har masser af plads til at skære i priserne og samtidig beholde en god profit margin. Så selvfølgelig har Tesla et større insitament til at være de første til at sænke deres priser for at modvirke faldende efterspørgsel pga en recession. Det VIL VW's efterspørgsel også blive påvirket af, uanset vil lidt du vil tro på det.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
16/01/2023 kl. 13:12 #275
#268 [quote quote=51480]Men med lidt sarkasme ovenfor prøver jeg at pointere at der stadigt er flere ting der udgør en bil, end hvad man kan slå op i et faktaark.[/quote] Helt klart. Kapacitet og pris er da faktorer, men der er bestemt også andre. Personligt og helt subjektivt synes jeg Teslaernes design er mega kedeligt både ude og inde. Min næste bliver en elbil helt uden tvivl, og lige så sikkert ikke en Tesla af den årsag.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
I ain't got time to bleed
16/01/2023 kl. 13:22 #276
Ser ud til at mine oplysninger omkring VW's Profit Margin's er forkerte, jeg beklager. Sandheden er at VW og alle andre konkurrenter på nær BYD, taber penge på hver solg EV. https://www.youtube.com/watch?v=3xIAmcMCZzg&ab_channel=TheElectricViking
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
16/01/2023 kl. 13:31 #277
#251 Vil lige minde mig selv om, det naturligvis kan være rigtig træls der er et stort prisfald, hvis man senere skal sælge sin Tesla videre.
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
16/01/2023 kl. 13:42 #278
[postquote quote=51487] Du fatter jo slet ikke hvad jeg skriver? TESLA's konkurrenter producere alt hvad de kan! det betyder sku da ikke de tjener penge på det! eller at de producere mere end TESLA eller for den sags skyld mere end sidste år? Der er stadig store udfordringer med at få reservedele til produktionen derfor begrænser det også hvad der kan produceres! Men hvorfor skulle de sænke priserne som du påstår når de sælger alt hvad de KAN producere?
👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
16/01/2023 kl. 14:35 #279
[quote quote=51492]Du fatter jo slet ikke hvad jeg skriver? TESLA’s konkurrenter producere alt hvad de kan![/quote] [quote quote=51492]Men hvorfor skulle de sænke priserne som du påstår når de sælger alt hvad de KAN producere?[/quote] Jeg forstår udmærket hvad du skriver. Hvad du derimod ser ud til at have meget svært ved at forstå, er at VW kommer ikke længere til at "sælge alt hvad de kan producere" i 2023, akurat ligesom det ville ha' været tilfældet med Tesla, hvis ikke de satte priserne ned for at tilpasse sig markedssituationen. Jeg ved snart ikke hvordan jeg skal ellers skal formulere mig, så du forstår, suk... [quote quote=51492]Der er stadig store udfordringer med at få reservedele til produktionen derfor begrænser det også hvad der kan produceres![/quote] Det tror du er deres støreste problem? Lol, du så vist ikke den YT video jeg linkede til. Blot 30% af VW's EV production er automatiseret, det tager VW 30 timer om at producere en EV, det tager Tesla 10 timer. Derfor kører VW med så stor underskud pr solgt EV.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
16/01/2023 kl. 14:49 #280
[postquote quote=51493] Hvis nu de allerede nu har solgt alt de kan producere i 2023? hvorfor skulle de så sænke priserne? hvad er det DU ikke kan forstå? Det her handler ikke om hvor gode TESLA er til at producere EV's det har jeg allerede selv fortalt tidligere i tråden hvis du gad sætte dig ind hvad jeg egentlig skrev! Tror faktisk det eneste vi er uenige om er hvorvidt det giver mening at sænke priserne hvis man allerede har solgt det man kan producere det næste år!? At de kan blive nød til det nu hvor TESLA dumper priserne er en anden snak! Skrev også tidligere at konkurrenterne ikke tjener i nærheden af hvad TESLA gør pr solgte bil, hvorfor det ikke bliver sjovt/nemt for dem at sænke deres priser!

Dette svar blev ændret 3 år siden af Ghidora.

👍 0❤️ 0😂 0😮 0😢 0😠 0
GL & HF
Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.