[postquote quote=29370]
Du har jo stadig ikke forstået mit hovedargument.
Det virker som om mange herinde ser Danmark som en lille isoleret ø, hvor vi bare skal være 100% vaccineret og så er vi videre.
Der vil konstant være smitte i verden da kun 40% er fuldt vaccineret. Hele verden vil aldrig være fuldt vaccineret. Jeg tvivler på vi nogensinde når bare 60-70%. Læg dertil at hele verden kontinuerligt skal opretholde vaccinations-dækningen med 2-3 årlige injektioner. Mener du helt seriøst at det er en farbar vej? Slutteligt, så vil vacciner ikke forhindre smitte, da de ikke dækker 100%, så selv virus der spredes fra vaccinerede til andre vaccinerede vil have en øget risiko for at mutere grundet det høje selektionstryk.
Når vi ved at der konstant vil være smitte, og vi ved at selektionstrykket vil være høje i lande med høj infektion/vaccinedækning, så ved vi også at dette øger risikoen for nye mutationer.
Er du med så langt?
Lige nu har vi 603 smittede uvaccinerede, som har bidraget med et lavt selektionstryk.
I den anden gruppe har vi lige nu 1542 smittede vaccinerede, som har bidraget med et højt selektionstryk.
Link
Nu kommer vi til eksamen.
Ud fra den viden du nu har fået om virus evolution (da jeg antager at du har læst ekspertgruppens rapport).
Hvilken gruppe vil du mene øger risikoen for mutationer?
Gruppen med lavt selektionstryk og færre smittede, eller gruppen med højt selektionstryk og flere smittede?
Jeg venter i spænding på dit svar.